فعال شدن آبنمای میدان آزادی پس از ۱۵ سال

شهردار منطقه ۹ مذاکره با وزارت دفاع برای واگذاری "پادگان جی" به شهرداری تهران، بهره‌ برداری پلازای خیابان هاشمی در آینده نزدیک، تبدیل فضاهای ناامن شهری به فضاهای امن، فعال شدن آبنمای میدان آزادی پس از ۱۵ سال و طرح جدید تشویقی نوسازی بافت های فرسوده منطقه را از جمله اقدامات مهم منطقه 9 عنوان کرد.

به نقل از ایسنا، سید مصطفی موسوی در نشست خبری امروز شنبه در تشریح اقدامات شهرداری منطقه ۹ گفت: طرحی به دستور شهردار تهران در منطقه ۹ پیگیری خواهد شد که شروع آن از دهه فجر سال جاری انجام شده و در سال آینده نیز تحت عنوان محور آزادی از فجر تا ۱۴۰۰ دنبال خواهد شد. با توجه به نقش مهم ترافیکی و تردد شهری خیابان آزادی و همچنین جایگاه مهمی که این خیابان از نظر اجتماعی دارد، بسیاری از حوادث مهم ما از پیش از انقلاب تا به امروز در این خیابان رقم خورده است، لذا در آیتم های شهری هنگامی که می خواهند جنوب و شمال تهران را مشخص کنند از این خیابان یاد می کنند. بخشی از خیابان آزادی در منطقه ۹ قرار دارد و اقدامات ویژه‌ای همزمان با آغاز قرن در حوزه فرهنگی و اجتماعی و کالبدی در آن رقم خواهد خورد.

وی افزود: اقدامات مرمتی در سطح منطقه تکمیل شده است  و برای مثال آبنمای میدان آزادی که حدود ۱۵ سال غیر فعال بود با تلاش همکارانم در منطقه پس از ۱۵ سال بار دیگر فعال خواهد شد.

موسوی درباره برج آزادی نیز گفت: این برج متاسفانه با اینکه نماد شهر تهران محسوب می شود و بنایی نمادین برای کل کشور است در حال حاضر در اختیار وزارت ارشاد قرار دارد و شهرداری در مقاطع مختلف در جهت حفظ و نگهداری این برج کمک هایی را انجام داده، در مقطع زمانی پیگیری هایی برای معاوضه این بنا انجام شد اما متاسفانه محقق نشد. شورای شهر تهران نیز مقرر بود که بودجه ای برای این بنا اختصاص دهد؛ اما مورد پذیرش اعضا قرار نگرفت چرا که در صورت هزینه کرد برای این برج باید مدیریت آن نیز در اختیار شهرداری تهران باشد. بی تردید در مورد برج آزادی تقابلی با وزارت ارشاد وجود ندارد اما وزارت ارشاد از پس برج آزادی بر نمی آید. لذا شهرداری اعلام کرده که برای نگهداشت بهتر، بهتر است مدیریت برج در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.