فعالیت ۷۳ درصد واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع ۷۳ درصد واحدهای صنعتی استان فعال است و از ‌یک‌هزار و ۳۷۸ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان یک‌هزار و سه واحد فعال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد مهدی شهریاری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع ۷۳ درصد واحدهای صنعتی استان فعال است و از ‌یک‌هزار و ۳۷۸ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان یک‌هزار و سه واحد فعال است. بیشتر واحدهای فعال آذربایجان‌غربی در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: این واحدها در زمینی به مساحت ۴۷۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آنها ۱۹ هزار و ۲۴ میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری شده است. ۲۳ هزار و ۵۲۸ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به‌کار هستند. استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین‌المللی به‌شمار می‌رود که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

شهریاری با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: هم اینک ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است.