«دوشنبه های سالمندی» از سر گرفته می‌شود

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران از آغاز به کار مجدد طرح «دوشنبه های سالمندی» با پایان یافتن واکسیناسیون گروه های سالمند خبر داد و گفت: در موضوع سالمندآزاری آموزش‌های شهروندی آغاز شده است.


زینب نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برنامه‌های سلامت روان شهر تهران تحت برند «سرو شهر» در ۳ طبقه بندی در حال اجرا است، افزود: برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی سعی کردیم مشاوران و روانشناسان فاقد پروانه نظام روانشناسی دیگر در سراهای محلات ارائه خدمت ندهند.

وی ادامه داد: اداره سلامت شهرداری همزمان تلاش کرده با همکاری با سازمان نظام روانشناسی، روانشناسانی که سابقه و تجربه خوبی دارند، ولی نتوانسته‌اند پروانه روانشناسی شان را دریافت کنند در کمیسیون‌های سازمان نظام دعوت شوند.

نصیری افزود: ولی به شدت تاکید داریم افرادی که پروانه فاقد پروانه هستند به هیچ وجه به شهروندان مشاوره ندهند. چون اگر قرار است شهرداری خدمتی را ارائه دهد در چارچوب خدمات استاندارد باید باشد.

مدیرکل اداره سلامت با بیان اینکه از ابتدای کرونا به دلیل تغییر شرایط، نحوه ارائه خدمات مشاوره‌ای هم متفاوت شده است، گفت: مشاوره‌ها عمدتاً به شکل تلفنی انجام می‌شود.

وی از حضور ۱۰۰ نفر از مشاورین داوطلب در کنار مشاوران اصلی شهرداری و همراهی سایر مجموعه‌هایی که در قالب مسئولیت اجتماعی تمایل داشتند از طریق خانه‌های سلامت ارائه خدمت می‌کنند خبر داد و ابراز داشت: براساس شیوه نامه ۱۴۰۰ خانه‌ها سلامت شبکه‌های ارجاعی به وجود می‌آورند و به کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره متصل می‌شوند.