تسریع ساماندهی کاخ فلاحتی / الحاق ۴ روستا به شهر ایلام 

قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مهندس عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایرانی و مهندس صادق مالواجر، معاون شهرسازی و معماری وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، اظهار کرد: تصویب طرح جامع شهری کار بسیار مهمی بود که در دوسال گذشته انجام گرفت.

وی برالحاق روستاهای چالسرا، بانقلان و فاطمیه و هفت چشمه به شهر ایلام، گفت: فقط یک خیابان بین شهر ایلام و این روستاها است و بافت این روستاها از برخی از مناطق شهری ایلام منظم تر و پیشرفته تر است. 

سلیمانی بر اتمام طرح‌های نیمه تمام استان تا پایان دولت تاکید کرد و گفت: طرح جامع شهری شهرستان تازه تاسیس هلیلان که محروم ترین شهرستان ایلام باید هر چه زودتر اجرا شود و شهرستان چوار نیز در اولویت قرار گیرد. یکی از کارهایی که باید به انجام رسیدن آن سرعت گیرد ساخت برج هنر اسلامی ایلام با توجه به نیاز استان به این پروژه است.

استاندار ایلام بر ساماندهی کاخ فلاحتی تاکید کرد و گفت: تلاش ما این است تا این کاخ به موزه تبدیل شود و ساختمان جهادکشاورزی در این منطقه حذف و زمین آن تبدیل به فضای سبز شود.

عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، نیز در این دیدار اظهار کرد: بامدیریت خوب استان، بیشتر پروژه های راه و شهرسازی با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام است. در حوزه بازآفرینی شهری در استان ایلام ۲۳ پروژه با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان در دست اجراست که همه آنها فعال و برخی نیز آماده بهره برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به بازدید از محلات سکونتگاه های غیررسمی (بافت فرسوده) شهرستان های ایلام، ایوان و ملکشاهی اشاره کرد و گفت: این بازدیدها با هدف اطلاع از نحوه خدمت رسانی به مردم و میزان پیشرفت تعهدات وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری انجام گرفت تا پرداخت‌های تعهد شده مراحل بعدی نیز صورت گیرد.

عبوری ادامه داد: در بازدیدی که از پروژه های حوزه بازآفرینی و مناطق و سکونت گاه های غیررسمی انجام شد، پروژه های خوبی در این محلات در دست اقدام است که با تکمیل و بهره برداری این‌طرح ها سرانه خدمات عمومی به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

وی گفت: اینکه در سه منطقه بزرگ سکونتگاهی در سطح بافت های فرسوده ایلام به صورت مجتمع، سرای محله، کتابخانه، درمانگاه و مرکز توجه به آسیب های اجتماعی برای این طرح ها پیش بینی شده است کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که باید توسعه و افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: پروژه برج هنر اسلامی شهر ایلام یک طرح بزرگ است که بنا به گفته مسوولان استانی نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است که ما اعتبار این پروژه را تامین می کنیم. برای تسریع در تکمیل پروژه برج هنر اسلامی شهر ایلام باید کاربری طبقات مختلف آن مشخص شود و در بین نهادهای مختلف تقسیم کار شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وظایف مهم مدیریت شهری و کمبود منابع مالی، شاید شهرداری به تنهایی نتواند این وظایف را به خوبی به سرانجام برساند که در این زمینه دولت با تعریف طرح‌های مشارکتی در قالب اقدام مشترک، نقش حمایتی خود را در این زمینه ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، امروز مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، از پروژه رفوژ بلوار امام (ره) شهر ملکشاهی، روستای چالسرا، کتابخانه سردار شهید قاسم سلیمانی بانبرز شهر ایلام، سیل بند بانبرز، پارک ترنم، مرکز جامع آسیب‌دیدگان اجتماعی، پروژه برج هنر اسلامی و پروژه پارک ارغوان بازدید کرد.