تایید سایت دفن زباله شهر کرمان توسط سازمان محیط زیست

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: سایت دفن زباله شهرداری کرمان مورد تایید محیط زیست است.

به نقل از ایمنا، علیرضا ریاضی اظهار کرد: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله در سطح شهر کرمان توسط پیمانکاران شهرداری جمع آوری می‌شود و پس از باسکول شدن به محل دفن منتقل می‌شوند.

وی با یادآوری افتتاح کارخانه بازیافت زباله در ابتدای سال جاری افزود: از روز اول فروردین این کارخانه فعال بوده است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان افزود: با اجرای تفکیک زباله از مبدا؛ زباله گردهای غیرمجاز و همچنین ماشین‌های زباله گرد غیرمجاز ساماندهی می‌شود لذا مراکز بازیافت غیرمجاز یا باید مجوز دار یا پلمپ شوند.

ریاضی در ادامه گفت: در حال حاضر برخورد با کارگاه‌های بازیافتی و ماشین‌های زباله گرد در حیطه وظایف حوزه مدیریت پسماند نیست. وی در پاسخ به این سوال که آیا کرمان مشکل محیط زیستی در زمینه دفن زباله ندارد؟ اظهار کرد: سایت دفن زباله شهرداری کرمان مورد تأیید محیط زیست است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان بیان کرد: بیمارستان‌ها زباله‌های خود را از حالت عفونی توسط دستگاه‌هایی که دارند خارج می‌کنند و سپس شهرداری آنها را تحویل گرفته و دفن می‌کند البته با توجه به اینکه روش دفن زباله‌های بیمارستانی فرق می‌کند لذا این زباله‌ها در مکان خاصی در سایت شهرداری دفن می‌شوند.