آتش‌نشانان آستارا واکسینه شدند

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا از واکسیناسیون آتش نشانان این واحد در مقابل بیماری کرونا خبر داد.

بابک لطف جویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا عنوان کرد: با پیگیری شهردار آستارا و همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا واکسیناسیون آتش نشانان این شهر انجام شد.
وی ادامه داد: آتش‌نشانان به علت حضور ۲۴ ساعته در محل کار و انجام عملیات‌های متعدد و امدادرسانی به شهروندان در معرض خطر مستقیم ابتلای بیماری کرونا هستند به همین دلیل در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهردار آستارا خاطرنشان کرد: دوز اول و دوم واکسن به ۱۱ نفر از پرسنل آتش‌نشانی آستارا تزریق شده است و تزریق دوز دوم سرپرست آتش نشانی باقی مانده که در هشتم شهریورماه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهار نفر از آتش نشانان آستارا نیز در نوبت تزریق واکسن هستند، اضافه کرد: همه آتش نشانان آستارا با واکسن سینوفارم چینی علیه بیماری کووید _۱۹ واکسینه شدند.

به گفته لطف جویی، در حال حاضر واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با داشتن ۱۶ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آبرسان فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا در حاضر با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.