ورودی‌های بروجرد ایمن می‌شود

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای بروجرد گفت: ایمن سازی و ساماندهی راه‌های ورودی شهرستان در حال اجرا بوده و صنوف غیر مجاز در مسیر جاده بروجرد به خرم‌ آباد جمع‌ آوری شده است.

به گزارش ایمنا، امین گودرزی اظهار کرد: عملیات ساماندهی و ایمن سازی ورودی‌های شهر بروجرد در سال جاری آغاز شد و در اقدامی بی سابقه با همکاری نهادهای نظارتی چوب‌بری های غیرمجاز در ورودی‌ها جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰ درصد شانه سازی ورودی خرم آباد انجام شده که تا پایان سال به اتمام می‌رسد، افزود: در سال جاری تقاطع گلچهران در این محور با نصب برج نوری روشن شد و با توجه به نصب سه برج نوری در تقاطع‌های دیگر این محور طی سال گذشته در حال حاضر تمام تقاطع‌های محور بروجرد - اشترینان روشن هستند که نقش بسزایی در ایمنی این محور دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد تصریح کرد: اجرای روکش آسفالت محورهای اصلی بروجرد به خرم آباد و اراک به طول ۱۷.۵ کیلومتر، محورهای روستایی شب ماه، جوجه حیدر و ورودی دودانگه به طول ۶.۵ کیلومتر، نصب علائم ایمنی و هشداردهنده، خط کشی محورهای اصلی آبسرده و ونایی و حذف پیچ‌های خطرناک ونایی از جمله: چنارستان، گندل گیلان، بوریاباف، قپانوری و آبسرده را به عنوان نمونه‌هایی از عملکرد شهرستان است.

وی ادامه داد: ریزش برداری مصالح خاکی محور آبسرده بعد از رانش کوه مله سرخه یکی از شاخص‌ترین اقدامات این شهرستان بوده است، علاوه بر این احداث پل‌های نلخاص، عباس آباد، رحیم آباد و ابراهیم آباد و پل موقت سرچغا، نصب رفیوژ میانی محور اشترینان، ایمن سازی پرتگاه‌های محور بروجرد - اراک، ایمن سازی ۱۲ تقاطع با نصب علائم و چراغ چشمک زن، احداث دوربرگردان‌های گوشه محسن بن علی، ایمن‌سازی پرتگاه‌ها و هره‌های خاکی در محورهای اشترینان و اراک به طول ۱۵ کیلومتر از دیگر خدمات اداره راهداری شهرستان بروجرد به شمار می‌رود.

گودرزی اظهار کرد: رفع اختلاف سطح شانه محور خرم آباد به طول ۱۷ کیلومتر و اجرای محوطه کارگاهی زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد هم به عنوان گوشه‌ای از عملکرد شهرستان بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد با اشاره به آمادگی برای سفرهای نوروزی، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌ها برای آمادگی سفرهای نوروزی می‌توان به شانه سازی مسیر ارتباطی و رفع اختلاف شانه بعد از بارندگی، شستشوی علائم، ایمن سازی پرتگاه‌ها و گریدر زنی حاشیه راه، ساماندهی نیوجرسی‌های محور اراک، پیگیری خط کشی کل حوزه استحفاظی، ساماندهی سیستم روشنایی و رفع مشکلات راه‌های مناطق گردشگری اشاره کرد...

گودرزی خاطرنشان کرد: عملیات راهداری زمستانی این شهرستان با ۳۰ نفر نیرو در قالب سه اکیپ و ۱۴ دستگاه ماشین آلات انجام می‌شود و تاکنون خللی در تردد به وجود نیامده است همچنین برای افزایش سطح خدمات در حوزه شهرستان بروجرد به روز رسانی ماشین‌آلات امری جدی و اجتناب‌ناپذیر است که امیدواریم استان نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد در خصوص ساماندهی ایستگاه‌های غیرمجاز مسافر گفت: با توجه به جلسات برگزار شده با انجمن‌های صنفی، مدیران عامل شرکت‌های اتوبوسی و پایانه‌های شهرداری، برخورد با ایستگاه‌های غیرمجاز مسافر شهرستان بروجرد صورت می‌گیرد، علاوه بر این شناسایی ناوگان اتوبوسی غیربومی متخلف برابر صورت جلسه‌های مشترک با انجمن‌ها و شرکت‌ها در میادین به ویژه میدان آیت الله بروجردی (ره) و معرفی ناوگان متخلف به صورت روزانه به اداره کل در حال انجام است.