پارک فناوری پردیس با نیکاراگوئه در حوزه سلامت همکاری می کند

پارک فناوری پردیس اعلام کرد قرار است این پارک در حوزه های سلامت و فناوری اطلاعات با نیکاراگوئه همکاریهای فناورانه ای شکل دهد.


به نقل از پارک فناوری پردیس، دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه جمهوری نیکاراگوئه به همراه کارلوس سایس، معاون وزیر بهداشت و ایساک براوو، سفیر این کشور در تهران از پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

در این برنامه، هیات نیکایی علاوه بر بازدید شرکتهای عضو، از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه پارک و همچنین‌ نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی بازدید کردند و در جریان دستاوردهای فناورانه شرکت‌های عضو پارک قرار گرفتند.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در این مراسم با اشاره به سوابق همکاری دوجانبه و امضای تفاهمنامه میان پارک و شورای علوم و فنون جمهوری نیکاراگوئه اظهار داشت: ما از ابتدا آمادگی شروع همکاری عملیاتی در سه حوزه فناوری اطلاعات، فناوری زیستی و تجهیزات پزشکی را با نیکاراگوئه داشتیم؛ ما اکنون از عملیاتی شدن مفاد تفاهمنامه و ارزیابی‌های فنی آن استقبال می کنیم.

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه جمهوری نیکاراگوئه گفت: برای نیکاراگوئه همکاری با پارک فناوری پردیس در حوزه فناوری، خصوصا فناوری‌های سلامت و فناوری اطلاعات، بسیار مهم است.

مونکادا از اعزام هیات‌های تخصصی برای پیگیری مفاد تفاهمنامه استقبال کرد و افزود:‌ این نوع همکاری، همکاری بین دو سازمان نیست و یک همکاری راهبردی است. پارک فناوری پردیس یک سازمان بسیار مهم به شمار می رود و این همکاری می‌تواند منافعی را برای هر دو کشور داشته باشد.

کارلوس سایس معاون وزیر بهداشت جمهوری نیکاراگوئه نیز این بازدید را فرصت بسیار مهمی برای افزایش همکاری راهبردی بین دو کشور دانست و افزود: حوزه‌های پیوند اعضا، پزشکی از راه دور و مهندسی پزشکی از جمله حوزه‌های مورد علاقه نیکاراگوئه برای همکاری است.

ایساک براوو سفیر جمهوری نیکاراگوئه در تهران افزود: موفق شدیم در شرایط پاندمی تفاهمنامه همکاری را با پارک پردیس به امضا برسانیم.