اتوبوس های شهری اردبیل نوسازی می‎ شود

 شهردار اردبیل گفت: در قالب تفاهمنامه‌ای شهرداری اردبیل با همکاری سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌کند 75 دستگاه اتوبوس شهری را نوسازی کند.

حمید لطف‌اللهیان در یکصد و سی‌امین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات با نرخ سود چهار درصد از سوی صندوق کارآفرینی امید، بازسازی اتوبوس‌های شهری با مساعدت و همکاری سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود که هفته گذشته این تفاهمنامه مبادله شده است.

وی تصریح کرد: با ابلاغ این تفاهمنامه امیدواریم در سالجاری و بخش دیگری از اتوبوس‌ها نیز در سال آینده مورد بهسازی و نوسازی قرار گرفته و هموطنان در استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی مشکلی نداشته باشند.

شهردار اردبیل گفت: در ترمینال اردبیل ایستگاهی برای جابجایی مسافران در داخل شهر تعبیه شده بود که با توجه به تعدد خودروهای مسافربری در این نقطه و استفاده شهروندان از اسنپ به نظر می‌رسد این مجموعه کارکرد خود را از دست داده و ما آمادگی داریم تا مدیریت این پایانه را بر عهده بگیریم. با تصویب اعضای شورای شهر قرار شد این فضا در اختیار شهرداری اردبیل قرار گیرد تا نسبت به انجام فعالیت‌های مناسب در محدوده ترمینال اردبیل اقدام شده و جابجایی مسافران به هنگام خروج از اتوبوس در داخل شهر با استفاده از ناوگان مناسب انجام شده و شکل اجرایی به خود بگیرد.

شهردار اردبیل در ادامه به فعال بودن ایستگاه‌های موقت برای تخلیه نخاله اشاره کرد و ادامه داد: در منطقه دو شهرداری اردبیل برای دیوارکشی، فنس‌کشی و بهسازی محل موقت تخلیه نخاله اعتبار مورد نیاز تأمین شده و این کار با اولویت در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به غیر از خودروهای سنگین، نیسان و خودروهای سبک در حمل نخاله‌های ساختمانی می‌توانند در این ایستگاه‌های موقت تخلیه نخاله را انجام داده تا از این محل به ایستگاه دائمی بارگیری و تخلیه کامل انجام شود.

لطف‌اللهیان بیان کرد: در صورت موافقت اعضای شورای شهر در تعرفه سال آینده می‌توانیم مبلغی را از نیسان و خودروهای حامل نخاله‌های ساختمانی به ایستگاه‌های موقت دریافت کنیم تا مدیریت این مجموعه به شکل مناسب‌تر انجام شود. قطعا در ایستگاه دائمی دپوی نخاله‌های ساختمانی و مدیریت آن با همت شهرداری اردبیل انجام می‌شود و همچنان از شهروندان انتظار می‌رود از تخلیه نخاله‌ها در مکان‌های مختلف به ویژه ورودی شهرها پرهیز کنند.

لطف‌اللهیان ادامه داد: با هدف زیباسازی منظر شهری و با تاکید دادستان اردبیل جلوی هرگونه تخلیه نخاله در ورودی شهر گرفته شده تا به نوعی در ایستگاه موقت و دائمی مدیریت تخلیه نخاله‌ها را در شهر اردبیل شاهد باشیم. البته برای سازندگان بنا در هنگام صدور پروانه مستندات لازم برای جابجایی و تخلیه نخاله در ایستگاه‌ موقت دریافت می‌شود و حتی مبالغی از در صورت بروز تخلف از سوی سازندگان از رقم پرداختی برداشت می‌شود تا اجازه تخلف داده نشود.

لطف‌اللهیان تصریح کرد:‌ در شهرداری‌های مناطق در زمان صدور پروانه قطعا نظارت و مکانیزم مشخص بر تخلیه نخاله‌های ساختمانی در زمان ساخت و ساز انجام شده تا تخلفات در این زمینه به حداقل برسد. در بودجه سالانه رقمی برای تخلیه نخاله در محل موقت تعیین نشده بود که ما در بودجه 1400 در این زمینه قصد تعیین ردیف مشخص را داریم تا عده‌ای به خود جرأت تخلف در این زمینه را ندهند.

لطف‌اللهیان افزود: قطعا با همکاری دادستان، محیط زیست و سایر نهادها سعی و تلاشمان بر این است تا تخلیه نخاله‌ها در ایستگاه‌های موقت و حتی دائمی انجام شود و به هیچ وجه اجازه تخلف به شهروندان و حتی صاحبان خودروهای سبک و سنگین را در این زمینه نمی‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در جهت جلوگیری از تخلفات نظارت‌های ما در این بخش قطعا تقویت شده و همچنان با تاکید اعضای شورای شهر سعی بر رصد و پایش دقیق فعالیت‌ها در این زمینه است.

شهردار اردبیل همچنین به مصوبه شورای شهر در عقد قرارداد برای خرید واحدهای تجاری در مجتمع شهریار و دریافت تسهیلات در این زمینه اضافه کرد: ما باید هر چه سریعتر پایان کار پروژه‌ مشارکتی شهریار را صادر کنیم تا نسبت به تقسیط تسهیلات دریافتی و پایان انباشت مبالغ ناشی از دوران مشارکت اقدام شده و جلوی ضرر و زیان گرفته شود.

وی ادامه داد: قطعا ما موظف به پرداخت سود دوران مشارکت هستیم و در این زمینه با مصوبه شورای شهر سعی خواهیم کرد تا پنج میلیارد تومان بدهی خود را به بانک پرداخت و در قبال واگذاری واحد تقسیط تسهیلات دریافتی نیز انجام و به خریداران گوشزد شود تا قسط ماهانه خود را پرداخت کنند.