رای شورای شهر به ساخت جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران

یک فوریت الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل به ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران با موافقت همه اعضا به تصویب رسید.

به نقل از خبرنگار مهر، بررسی یک فوریت طرح «اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران» در جلسه امروز شورای شهر انجام شد.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران با اشاره به اینکه مطالعات برای ساخت جایگاه‌های سوخت در مقیاس کوچک از سال ۸۸ شروع شده اما به دلیل قیمت زمین در تهران اجرای این مساله به تعویق افتاده است، گفت: در طرح گذشته پیش بینی شده بود که شهرداری نسبت به احداث جایگاه‌ها اقدام کند و یا با کمک بخش خصوصی و در اختیار قرار دادن زمین مورد نیاز در این زمینه مشارکت کند.

وی در ادامه توضیح داد: اما به دلیل اینکه کار به شهرداری سپرده شد این مصوبه کنار گذاشته شد، در حالی که در بسیاری از مناطق مثل منطقه ،۲، ۳، ۲۲ ،۹ ،۴ بیشترین کسری جایگاه سوخت را داریم و در طرح پیشنهاد شده از زمین‌های بلا استفاده شهرداری و فاقد کاربری برای احداث جایگاه به بخش خصوصی بدون انتقال مالکیت صورت بگیرد. این عضو شورای شهر آلودگی هوا، ترددهای بی جا، اتلاف وقت و نارضایتی در دسترسی به جایگاه‌های سوخت را مهمترین دلایل این طرح یک فوریتی عنوان کرد.