عملیات پاکسازی و ایمن‌ سازی شهر زاهدان بر اثر طوفان

رییس اداره مقابله با بحران و پدافند شهرداری زاهدان گفت: با توجه به حجم خسارات وارده و برای رفاه حال شهروندان نیروهای عملیاتی، امدادی و ستاد فرماندهی بحران شهرداری همچنان در آماده‌باش کامل بوده و عملیات پاکسازی و ایمن‌سازی در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.

به نقل از ایمنا، داوود شاقوزایی در تشریح اقدامات انجام شده طوفان ۲۳ اسفند زاهدان اظهار کرد: با توجه به نامه سرپرست مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در خصوص هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر پیش‌بینی وزش باد شدید از اوایل وقت روز گذشته شهرداری زاهدان با اندیشیدن تمهیدات و تدابیر لازم به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی شدت وزش باد بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و احتمال خسارت به فضا سبز شهری، اختلال در ترددهای شهری و سایر موارد ستاد مدیریت بحران شهرداری زاهدان طی نشستی در همان روز چهارشنبه ۲۰ اسفند به صورت مجازی ضمن اندیشیدن تدابیر لازم هماهنگی‌های مورد نیاز را برای مقابله با هرگونه حادثه به عمل آورد.

رئیس اداره مقابله با بحران و پدافند شهرداری زاهدان تصریح کرد: از ابتدای وقت روز شنبه با توجه به آماده‌باش تمامی نیروهای ذیربط در مناطق پنجگانه شهرداری اقدامات اولیه جهت جلوگیری و یا کاهش خسارات احتمالی به عمل آمد.

وی اقدامات انجام شده برای مقابله با این رویداد طبیعی را مناسب عنوان کرد و افزود: به همت ۲۷۹ نفر از کارکنان و آتش‌نشانان خدوم شهرداری و با بکارگیری ۵۵ دستگاه خودروی سنگین و نیمه‌سنگین اعم از لودر، گریدر، بیل بکهو، بایگت، خاور، کمپرسی، چرثقیل، و آماده‌باش و عملیات امدادرسانی ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی همراه با ماشین‌آلات و ادوات مورد نیاز جهت پاکسازی معابر و رفع موانع ایجاد شده اقدامات لازم انجام شد.

شاقوزایی خاطر نشان کرد: وزش این طوفان که در ۹ سال اخیر بی سابقه بوده خساراتی را در شهر زاهدان به همراه داشته که می‌توان به شکستگی و سقوط ۳۴۹ اصله درخت، ۲۳ مورد تخریب دیوار منازل مسکونی، سقوط ۱۳ تیر برق، خسارت به ۱۴ دستگاه خودروی شخصی، خسارت به ۱۴۹ مورد تابلوی برق، تابلوی تبلیغاتی و چراغ راهنمایی و رانندگی و انسداد ۳۷ مسیر در معابر سطح شهر اشاره کرد.