هم‌فکری صاحبنظران علوم زیستی و علوم انسانی در حوزه بیوتکنولوژی

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی ایران با برگزاری مراسم ویژه بزرگداشت زنده‌یاد دکتر قره‌یاضی و معرفی و تجلیل از دو چهره تأثیرگذار زیست فناوری آغاز می شود.

به نقل از خبرگزاری مهر، سید ابراهیم سیفتی عضو هیأت علمی دانشگاه یزد و دبیر اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی ایران اظهار کرد: چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی ایران، صبح یکشنبه ۳۱ مردادماه با برگزاری مراسم ویژه بزرگداشت زنده‌یاد دکتر قره‌یاضی و معرفی و تجلیل از دو چهره تأثیرگذار زیست فناوری ایران آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش‌های بین‌المللی و ملی بیوتکنولوژی ایران هر دو سال یک بار به منظور آشنایی پژوهشگران و تولیدکنندگان داخلی با جدیدترین دستاوردهای زیست فناوری ایران و جهان برگزار می‌شود. این دوره از همایش به منظور تاکید بر اهمیت زیست فناوری در حوزه امنیت غذایی و تبیین این مهم با شعار «سده ۱۴۰۰: زیست فناوری برای امنیت غذایی و سلامت» برگزار می‌شود.

به گفته سیفتی، این همایش توسط انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و مؤسسات پژوهشی از ۳۱ مرداد تا دوم شهریورماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار می‌شود و امکان حضور رایگان عموم علاقمندان در آن فراهم است. شرکت کنندگانی هم که مایل به دریافت گواهینامه بین‌المللی حضور در همایش هستند می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای اندک در همایش ثبت‌نام کنند.

حضور ۳۶ صاحبنظر زیست فناوری در همایش بین المللی بیوتکنولوژی ایران

آزاده شوشتری، قائم مقام دبیر علمی و مسؤول دبیرخانه علمی چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی ایران نیز در این نشست گفت: با اینکه حدود یک سال و نیم است که فعالیت‌های پژوهشی خصوصاً فعالیت دانشجویان زیر سایه کرونا با مشکلات و محدودیت‌های زیادی مواجه است ولی در پی فراخوان مقالات همایش تعداد قابل توجهی مقاله به دبیرخانه واصل شد که با حساسیت و دقت بالایی که در روند داوری آنها اعمال شده نهایتاً ۵۰۰ مقاله برای ارائه شفاهی یا به صورت پوستر پذیرفته شدند.