مجوز ساخت و ساز در ۱۵۰۰ پلاک محدوده پادگان دوشان تپه

شهردار منطقه ۱۳ گفت: ۱۵۰۰ پلاک فریز شده در محدوده پادگان دوشان تپه با توافقات انجام شده این پلاک‌ها آزاد شدند و اکنون می‌توانند نوسازی را انجام دهند.


به نقل از مهر، مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳ در نشست خبری امروز خود به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری منطقه در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس نخستین مرکز خودرویی واکسیناسیون در این منطقه راه اندازی شد و توانستیم با برنامه ریزی مناسب یکی از مراکز واکسیناسیون خوب و منظم را راه اندازی کنیم که تقریباً به عنوان الگویی در راه اندازی مراکز واکسیناسیون شناخته شد.

وی از افتتاح سومین مرکز واکسیناسیون در منطقه ۱۳ خبر داد و گفت: این مرکز از امروز چهارشنبه کار خود را آغاز کرده است. شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی زیادی در اختیار ارگان‌های مختلف و همچنین ارگان‌های نظامی در این منطقه وجود دارد در حالی که در منطقه ۱۳ در حوزه سرانه‌های خدماتی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. عنوان کرد: در توافقنامه‌ای با سپاه و ارتش تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌های موجود برای تأمین سرانه‌های خدماتی منطقه استفاده کنیم که این توافقنامه در حال نهایی شدن است.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه ۱۳ از قدیم به دلیل شرایط جغرافیایی خاصش دوچرخه سواری در آن متداول بوده، تلاش کردیم از ظرفیت‌ها برای این حوزه بهره بگیریم.

شکری به تلاش برای ایجاد قطب گردشگری در این منطقه اشاره کرد و افزود: با شیوع کرونا بوستان سرخه حصار بسته شد و در این مدت تلاش کردیم نواقص این بوستان را احصا کنیم. این بوستان پارکینگ به حد کافی نداشت و بخشی از فضاها و درختان در شرف آسیب دیدن قرار گرفته بودند که این امر نیز به واسطه حضور خودروها در بوستان تشدید می‌شد. در حال حاضر ۳۰۰ پارکینگ در حال ساخت است که با تکمیل آن ظرفیت‌های پارکینگ این بوستان به ۱۶۰۰ فضا برای پارک خودروها می‌رسد.

وی از بهسازی این بوستان با کاشت و توسعه درختان و ساماندهی مجموعه خبر داد و گفت: در همین راستا ۲۰ هزار درخت کاشته شد که ۵۰۰ درخت کهنسال با عمر بیش از ۱۵ سال کاشته شده که خوشبختانه همگی موفقیت آمیز بوده است.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره این منطقه نخستین منطقه‌ای بوده که طی تفاهمی با منابع طبیعی مدیریت بهره برداری از پارک ملی سرخه حصار را بر عهده گرفته است، ابراز داشت: ۳۵ پروژه سرمایه گذاری در بوستان سرخه حصار تعریف شده که نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها بود.

وی ادامه داد: این مهم انجام شده و اکنون فراخوان این سرمایه گذاری ها به زودی انجام خواهد شد تا به این بوستان به عنوان یک قطب سرمایه گذاری، توجهات جلب شود.

شکری با بیان اینکه در سرخه حصار هوشمندسازی مورد توجه قرار گرفت به شکلی که وقتی ماشین وارد این بوستان می‌شود توسط ۴۰ دوربین کنترل می‌شود و می‌توانند افراد از طریق سامانه «تهران من» به صورت هوشمند پارک خودرو خود را رزرو کنند. در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره وضعیت رصد آتش سوزی در این بوستان گفت: سنسورهای آتش سوزی را تعریف کرده‌ایم تا به صورت هوشمند هر حریق احتمالی را اطلاع دهند تا از وسیع شدن آتش سوزی جلوگیری شود.

وی در ادامه گفت: ایستگاه آتش نشانی در سرخه حصار نیز کاملاً مجهز شده است. شهردار متطقه ۱۳ از بهسازی پیست دوچرخه سواری قدیمی این منطقه در سرخه حصار و پارک ترافیکی که از قبل در سرخه حصار وجود داشته و تبدیل آن به پیست دوچرخه کودکان خبر داد و گفت: کودکان می‌توانند در پیست رینگی شکل در ۴۰۰ متر دوچرخه سواری کنند.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که نباید خودروها به صورت کامل وارد بوستان سرخه حصار شوند. عنوان کرد: در محدوده‌هایی تا رسیدن به پارکینگ‌های توسعه یافته اجازه ورود خودرو داده می‌شود و پس از آن شهروندان می‌توانند از ماشین‌های برقی، دوچرخه و پیاده راه برای ادامه مسیر استفاده کنند.

شهردار منطقه ۱۳ در تشریح اقدامات عمرانی شهرداری به لکه گیری ۷۲۰۰ تنی اشاره کرد و افزود: حدود ۷۲۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری منطقه و ۲۶ هزار تن آسفالت برای روکش مکانیکی در این منطقه مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین مرکز فرماندهی بحران و سوله بحران در محله صفا کلنگ زنی شد تا یکی از معضلات این منطقه حل و فصل شود. خط بازیافت پسماند (MRF) نیز با ظرفیت ۵۰۰ تن در مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی در تشریح اقدامات حوزه شهرسازی در منطقه ۱۳ نیز گفت: ۱۵۰۰ پلاک در محدوده پادگان دوشان تپه فریز شده بودند و اجازه ساخت و ساز به آنها داده نمی‌شد که با توافقات انجام شده این پلاک‌ها آزاد شدند و اکنون می‌توانند نوسازی را انجام دهند.

وی درباره آخرین وضعیت سایت جنگ افزار سازی در تقاطع خیابان پیروزی و بزرگراه امام علی (ع) اظهار کرد: وضعیت این منطقه از موضوعات بسیار قدیمی منطقه بود.

شکری با بیان اینکه بخشی از این زمین به مساحت ۱۸ هکتار (یعنی ۷۰ درصد آن) طی تفاهم نامه‌ای با ساست به منظور توسعه خدمات شهری منطقه مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: با سرعت زیادی جلسات کارگروه‌های ماده ۵ برای این موضوع تشکیل شد و نهایتاً این توافق در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد.