جزئیات بودجه 1400 سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت

استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مجمع نمایندگان استان ابعاد مختلف بودجه سال ۱۴۰۰ استان برای ارتقاء شاخص‌های توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ احمدعلی موهبتی استاندار در نشست با مجمع نمایندگان استان و حضور مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در محل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ با اشاره به رشد ۷۲درصدی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای، رشد بودجه کلی استان را قابل توجه برشمرد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جلب موافقت برنامه و بودجه و مسوولان دولت جهت اختصاص ردیف اعتباری خاص طی یک برنامه پنج ساله برای توسعه استان، تصریح کرد: رشد بودجه استان در قیاس با سال‌های گذشته قابل قبول است ولی با این سقف از اعتبارات نمی توان امیدوار به جهش توسعه‌ای و رساندن استان به میانگین شاخص کشوری بود.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان؛ بهره‌گیری از ظرفیت های موجود در جهت برنامه ریزی و هدایت بودجه در راستای اولویت‌های توسعه استان، اشتغالزایی، بهبود معیشت و برخورداری عموم مردم و توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌ای استان را مورد تاکید قرار داد.

موهبتی توجه به بخش های آب، کشاورزی، صنعت و معدن، حمل و نقل و ترانزیت، مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه‌گذاری برای توسعه اقتصادی دریامحور و اتمام پروژه‌های بزرگ در دست اجرا را از اولویت‌های اجرایی استان دانست و گفت: تحقق این اهداف مستلزم همکاری و هم‌افزایی تمام بخش‌های سیاستگذاری، مدیریتی و اجرایی استان است.

در این نشست، هریک از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت اهتمام جمعی بر توسعه بخش‌های اجتماعی به ویژه بهداشت و درمان، آموزش و توانمندسازی، خانواده و بانوان و جوانان، فناوری و ارتباطات، مهارت آموزی برای ارتقای شاخص های برخورداری و پویایی و نشاط عمومی به عنوان مقدمه توسعه اقتصادی و اجتماعی استان تاکید کردند.

همچنین بکار گیری توان و ظرفیت استان و انعکاس مشکلات و ضرورت‌ها برای جذب منابع و اعتبارات بیشتر از دیگر موضوعات مورد درخواست نمایندگان استان در این نشست بود که مقرر شد تلاش لازم برای بهبود اعتبارات استان از طریق کمیسیون های تخصصی مجلس صورت پذیرد.

در این نشست، مهرداد عرب اول، رییس سازمان برنامه و بودجه استان و منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، ضمن ارایه گزارش بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۰ استان، نقاط قوت و ضعف بودجه استان را برشمردند.