گندزدایی پساب مصرفی برای آبیاری فضای سبز

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تمام پساب مصرفی برای آبیاری فضای سبز گندزدایی شده و بار میکروبی ندارد.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، عنوان کرد: فضای سبز شهر اصفهان بیش از چهار هزار هکتار وسعت دارد که میراث گذشتگان ما به شمار می‌رود و باید برای حفظ آنها تلاش کرد.

وی در ادامه افزود: با خشک شدن زاینده رود و کم شدن آب چاه‌ها تنها راهکار آبیاری فضای سبز شهر، استفاده از پساب است که بر این اساس برنامه ریزی های لازم انجام شده تا با ایجاد تصفیه خانه‌ها، پساب تصفیه شده استفاده شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اگر پساب مصرفی رنگ سبز یا بوی نامطبوع دارد، دلیل آن این است که تصفیه تکمیلی و ثانویه کامل نشده؛ البته به صورت روزانه پایش پساب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان میلیاردها تومان برای تصفیه و پایش پساب هزینه می‌کند، خاطرنشان کرد: بار میکروبی پساب مصرفی در سطح استانداردها است و مشکلی برای شهروندان نخواهد داشت.

مرتضایی نژاد با تاکید بر اینکه تمام پساب مصرفی برای آبیاری فضای سبز گندزدایی شده و بار میکروبی ندارد، گفت: در دو سال اخیر پایه‌های زیادی روی آب خاک و گیاه انجام شده است و شش منطقه شهر اصفهان نیز در این راستا هزینه‌های زیادی پرداخت کردند تا کمربند سبز اصفهان بهبود پیدا کند.