تاکید بر اهمیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، معیشت و امنیت شغلی تاکسیرانان

شهردار تهران در بازدید از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران بر اهمیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، معیشت و امنیت شغلی تاکسیرانان تأکید کرد.

به نقل از شهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از بازدید از مرکز کنترل و نظارت هوشمند و بخش نوسازی تاکسیرانی با خانواده شهدای تاکسیرانی به گفت و گو نشست. شهردار تهران با عرض تسلیت رحلت پیامبر اکرم، شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: تسلیت به خانواده های مکرم ۵۰۰ عزیز سفر کرده ای دارم که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند. تاکسیرانان عزیزی که به واسطه بیماری منحوس کرونا جان خود را از دست دادند و به لقا الهی رسیدند.

او در ادامه افزود: برعکس همه جای دنیا که سهم تاکسی از حمل و نقل عمومی میانگین ۴ درصد را به خود اختصاص می دهد در ایران سهم تاکسی از حمل و نقل عمومی ۲۳.۸ درصد است و امروز ۷۸ هزار تاکسی داریم که ۶ هزار تاکسی از نوع ون است.

زاکانی گفت: تاکسی ها به طور میانگین بعد از ۹.۴ سال دچار فرسودگی شده و نیازمند توجه و دقت هستند. بالغ بر ۹۰ هزار نفر از طریق حوزه تاکسیرانی خدمت رسانی می کنند. به اعتقاد کارشناسان رفع مشکلات، دغدغه ها و نیازها در ابعاد مختلف از جمله سلامت این ۹۰ هزار نفر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و باید به سمتی برویم که رانندگان تاکسی دغدغه معیشت، سلامت،‌ امنیت شغلی و... را نداشته باشد.