فرسودگی ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حال حاضر ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز، تنها 600 دستگاه است که نصف ظرفیت مورد نیاز است، گفت: از مجموع ظرفیت موجود نیز بیش از 70 درصد فرسوده است.

محمدرضا پورمحمدی در نشست مشترک کمیته حمل‌ونقل و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزرای کشور و راه برگزار شد، بیان کرد: مسأله ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین مشکلات استان و به‌خصوص کلانشهر تبریز است.

وی بر نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان تأکید کرد و گفت: می‌توانیم بخشی از نیاز استان در این زمینه را با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس تأمین کنیم که این امر نیازمند صدور مجوز از سوی مراجع ذی‌ربط است.

پورمحمدی همچنین خواستار افزایش سهم شهرداری تبریز از محل اوراق مشارکت دولتی برای تأمین نیازهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور جمعی از استانداران و شهرداران کلانشهرهای کشور برگزار شد، روند اجرای شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه حمل‌ونقل عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست همچنین استانداران آذربایجان شرقی، قم، فارس، کرمانشاه و اصفهان به بیان مسائل و مشکلات استانی در حوزه مدیریت حمل‌ونقل و همچنین مدیریت بیماری کرونا پرداختند.