تشریح اقدامات داوطلبان اضطراری محله های تهران برای مهار کرونا

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عملکرد گروه‌های دوام در زمان شیوع کرونا و انجام واکسیناسیون کرونا را تشریح کرد.

حیدر کلهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات شهر تهران در زمان شیوع کرونا گفت: همانطور که از نام این گروه‌ها مشخص است، اعضای آن همگی افراد داوطلبی هستند که نسبت به ایمنی، تاب‌آوری و مدیریت بحران در محلات خود دغدغه دارند. از این رو این افراد در زمان بحران کرونا نیز به میدان آمدند و اقدامات زیادی از سوی آنان انجام شد.

وی اظهار کرد: اعضای گروه‌ها تمامی اقدامات خود را در هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌دهند. اعضای گروه‌های دوام با حضور در سرای محلات، ایستگاه‌های مترو، بازارهای میوه وتره‌بار و میدان‌های اصلی و محلی و مراکز خرید نسبت به انجام اقداماتی نظیر تب سنجی، توزیع بسته‌های حمایتی، محلول ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش و ارائه آموزش ها و هشدارهای پیشگیری از کرونا اقدام کردند.
معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه پویش اهدای ماسک نیز یکی اقداماتی بود که از سوی گروه های دوام انجام شد، گفت: گروه های دوام اقدام به توزیع ماسک در میان افراد فاقد ماسک نیز کرده و آنان را به استفاده از ماسک تشویق کردند.

به گفته کلهری، از مهرماه سال گذشته تاکنون گروه‌های دوام اقدام به تب سنجی از بیش از ۲۴۲ هزار نفر در ۶۸۸ سرای محله کرده‌اند. همچنین بیش از ۶۰۰۰ عنوان آموزش مجازی مقابله با کرونا در پایتخت را نیز برای شهروندان برگزار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از ۶۰۰۰ دوره‌های آموزش حضوری در سطح محلی برگزار شده است، تصریح کرد: نصب بیش از ۷۸ هزار پوستر آموزشی، توزیع بیش از ۵۷۷ هزار ماسک، ضد عفونی سطوح و فضاهای عمومی و ... از دیگر اقدامات انجام شده از سوی گروه های داوم در ۱۰ ماه گذشته است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه اقدامات داوطلبانه این گروه ها در هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: در تازه‌ترین اقدامات گروه‌های دوام، ۱۰۰ نفر از نیروهای آموزش دیده و کارشناس این گروه‌ها در  انجام طرح واکسیناسیون کرونا که در ستادهای مدیریت بحران شهر تهران اجرا می شود همکاری دارند.

کلهری با بیان اینکه اقدامات اعضای گروه‌های دوام به صورت فعال انجام شده است، گفت: حدود ۱۲هزار نفر عضو گروه‌های دوام در شهر تهران حضور دارند.