شهرداری فومن نیازمند تجهیزات بروز فضای سبز است

شهرداری فومن گفت: نیازمند امکانات و تجهیزات بروز باغبانی، آبیاری، اجرا و نگهداری از فضای سبز هستیم.


رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با آغاز فصل بهار بیش ۱۵ هزار بوته گل‌های فصلی از گونه‌های همچون همیشه بهار زرد و نارنجی، بنفشه مخلوط، مینا سفید و قرمز، قرنفل و جعفری در میادین و بلوارهای فومن به صورت جزیره‌ای کاشته شده است.

وی افزود: گلخانه شهرداری واقع در پارک شهر فومن حدود ۸۰۰ متر مربع مساحت دارد و گل‌های فصلی در خزانه آن پرورش و تولید شده است.

شهردار فومن خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال گذشته همزمان با روز درختکاری حدود یک هزار نهال میوه از گونه‌هایی همچون آلوچه، سیب و پرتغال در فضای سبز شهری کاشته شده است.

وی ادامه داد: اکثر پارک‌های فومن در گذشته به سیستم آبرسانی تجهیز شده اند فضای سبز بلوارها و میادین که فاقد این امکانات هستند به صورت سنتی با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری در دو شیفت کاری آبیاری می‌شود.

محمدی افزود: کنارگذری به طول ۵۰۰ متر در خیابان شهید شکوری و بلواری نیز به طول حدود یکصد متر و عرض ۲.۵ متر در انتهای خیابان شهید بهشتی روبروی باشگاه انقلاب احداث و فضای سبز و گل کاری در آن اجرا شده است.

وی گفت: هر ساله در ماه‌های آذر و دی ماه هرس و قطع درختان پرخطر و حادثه ساز با مجوز کمیسیون ماده هفت شهرداری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار اصله درخت چنار در ورودی شهر و خیابان‌های فومن وجود دارد مزیت این درختان اکسیژن رسانی بسیار خوب در هوا و ایجاد سایه خنک در فصل گرما است، اما درختان چنار به دلیل اینکه عمر طولانی و ریشه سطحی دارد در شرایط جوی مختلف آسیب پذیر شدند، شهرداری برای جلوگیری از خطرآفرینی و حادثه ساز شدن این درختان، در ماه‌های پایانی هر سال آنها را هرس می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر شهر فومن با داشتن ۳۶ هزار نفر جمعیت، حدود ۹۲ هزار و ۹۷۲ متر مربع فضای سبز دارد و ۱۲ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز این شهر را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.