از رونمایی لباس محلی تا سامانه های الکترونیکی

شهردار زرین شهر گفت: جنبه‌های برجسته هنری و فرهنگی خطه طلایی ایران نباید تنها منحصر به مرزهای جغرافیایی این شهر باشد.


به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهم برنامه‌های شهرداری در هفته نکوداشت این شهر اظهار کرد: برنامه‌های هفته نکوداشت زرین شهر از پنجم خردادماه آغاز و تا روز ۱۱ خردادماه "روز زرین‌شهر" ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در هفته نکوداشت زرین شهر برنامه‌های میدانی بوده که به فضاسازی شهری اختصاص دارد از این رو با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی در سطح شهر شعارهای غرور آفرین در شهر به نمایش گذاشته خواهد شد، همچنین تلاش شده با نصب بنرهای معرفی اماکن تاریخی و مفاخر، تزئینات شهری و … شور و نشاط اجتماعی در شهر حاکم شود.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: رونمایی از محصولات فرهنگی، هنری در حوزه‌های مختلف شهری که به تازگی تولید شده یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهر در طول هفته نکوداشت به شمار می‌آید که از شاخص ترین این محصولات می‌توان به مستند «پل» از زنده یاد «دکتر امرالله معین» و مستند «تاریخ کهن زرین شهر» اشاره کرد.

وی ادامه داد: اثر خوشنویسی و زرنگاری زرین‌شهر، قطعه موسیقی پاپ «خطه زرین»، قطعه موسیقی سنتی به همراه نماهنگ، بیش از ۲۰ وله و کلیپ معرفی مشاغل، اماکن و آثار هنری زرین شهر از دیگر تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای است که در هفته نکوداشت زرین شهر پیشکش شهروندان خواهد شد.

محمدی با اشاره به رونمایی از کتاب اشعار زنده یاد زینب شیری طی این هفته، اضافه کرد: مرحوم زینب شیری شاعره جوان زرین شهری از جمله جوانان خطه طلایی ایران به شمار می‌آید که در زمینه‌های مختلف چون نقاشی، خطاطی و موسیقی نیز زبانزد خاص و عام بود و پس از مرگ مغزی آخرین شعر زندگی خود را با بخشیدن زندگی به همنوعان خود به زیبایی سرود و با رونمایی از کتاب این شاعر جوان به دنبال آن هستیم یاد و خاطره وی را گرامی بداریم.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری با نگاه ویژه به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرده به شکلی مجدانه و مفصل به بحث شهدای عزیز شهر پرداخته شود از این رو ادای احترام، عطرافشانی و گلباران قبور شهدا به شکلی باشکوه در هفته فرهنگی زرین شهر برگزار خواهد شد.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه جنبه‌های برجسته هنری و فرهنگی خطه طلایی ایران نباید تنها منحصر به مرزهای جغرافیایی این شهر باشد، خاطرنشان کرد: لباس سنتی هر دیار که بر تن اقوام ایران است حکایتی بسیاری را در دل خود جای داده اند و باید توجه داشت که داشته‌های فرهنگ ایرانی تنها مختص به زبان، آداب‌ورسوم و آئین‌ها نیست بلکه لباس سنتی، زیبایی خفته در فرهنگ ملی و ایرانی است که هویتی مستقل را برای هر منطقه رقم می‌زند.

وی یادآور شد: هویت لباس‌های سنتی با باورهای مردم آن منطقه گره‌خورده و جزئی از جاذبه‌های فرهنگی است از این رو همزمان با هفته نکوداشت زرین شهر از لباس کهن زرین شهر، رونمایی خواهد شد که رنگ و بویی از سنت‌های کهن شهر را دارد و اصالت مردمان این دیار را به نمایش می‌گذارد.

محمدی افزود: برگزاری نشست ادبی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و ورکشاپ های هنری در بوستان مادر، رونمایی از تمبر هفته نکوداشت زرین شهر با همکاری اداره پست شهرستان لنجان، گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی با همکاری ورزشکاران باستانی زرین شهر و بازدید از از قطعه‌ی ریزی ها و ادای احترام به مقام شامخ شیخ مرتضی ریزی در تخت فولاد اصفهان از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این هفته به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی تصریح کرد: سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری با امکانات به روز همچون اپلیکیشن‌های موبایل، وب سایت شهرداری و تلفن ۱۳۷ برای رسیدگی به مشکلات شهری از جمله جدیدترین سامانه‌های ارتباطی و پاسخگویی به شمار می‌آید که در هفته نکوداشت زرین شهر از آن رونمایی خواهد شد و ثمره آن ارزیابی بیشتر و دقیق‌تر عملکرد واحدهای مختلف شهرداری و افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد بود.