فضای سبز علی‌آباد جیرفت ۱۰ برابر افزایش دارد

شهردار علی آباد از افزایش ۱۰ برابری فضای شهری این شهر طی یک سال گذشته خبر داد.


به گزارش ایمنا، محمدرضا پور ابراهیمی میزان فضای سبز شهری علی آباد را قبل از ایجاد شهرداری این شهر سه هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: با تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر این عدد به ۳۰ هزار متر مربع افزایش یافت.

وی افزود: درخت‌های کاشت شده در سطح شهر علی آباد از نوع درخت نارنج بوده است و هزار و ۵۰۰ اصل درخت نهال نارنج طی یک سال گذشته کاشته شده است.

شهردار علی آباد ادامه داد: درخت‌های نارنج با پیگیری و رایزنی‌های مستمر توسط مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان تأمین شده و بوستان‌های شهری علی آباد دو مورد است، بوستان امام موسی کاظم (ع) آماده بهره برداری و عملیات اجرایی بوستان امام رضا (ع) در حال انجام است.

شهردار علی آباد با اشاره به بوستان تکمیل شده امام موسی کاظم (ع)، تصریح کرد: جانمایی این بوستان بر اساس مشاوره تخصصی کارشناسان و ظرفیت‌های منطقه بوده و این بوستان در ورودی شهر علی آباد در کنار باغ‌های کشت و صنعت ایجاد شده تا از فضای سبز درختان کشت و صنعت و زمین‌های کشاورزی استفاده شود، بوستان امام موسی کاظم (ع) شامل جاده سلامت، مجموعه کامل ورزشی و مجموعه استاندارد بازی برای کودکان است و این مجموعه با اعتبارات شهرداری به صورت امانی ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این بوستان در مسیر ارتباطی استان هرمزگان قرار دارد توانایی اسکان و ارائه خدمات به میهمانان زیادی را دارد. یک تندیس سبد میوه که سنبلمیوه‌های تولید شده در شهر علی آباد است خریداری و در ورودی شهر علی آباد جانمایی شده که به زودی نصب می‌شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه ورودی شهر، به سبب نقش بسزا در تصورات مخاطبان از شهر در نگاه نخست و در ابتدای ورود به آن از مهمترین عوامل تأثیرگذار در ادراک فرد از شهر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در ورودی شهر علی آباد تمام مسائل جذاب مبتنی بر پتانسیل‌های منطقه برنامه‌ریزی و اجرا شده تا شاهد جذب مردم و مسافران باشیم؛ سرانه ورزشی شهر علی آباد را بسیار پایین است پس در همین راستا و اولین چمن مصنوعی شهر علی آباد در زمینی به مساحت ۴۴۰ متر مربع احداث خواهد شد.