آماده باش شهرداری همدان برای عملیات زمستانی

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان از آغاز عملیات زمستانی شهرداری همدان ازابتدای آذر خبرداد و گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات شهرداری و بخش خصوصی برای اجرای عملیات زمستانی آماده‌سازی شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی رضایی، با اشاره به اینکه هر ساله ستاد عملیات زمستانی شهرداری از ابتدای آذر تا پایان فروردین ادامه دارد، اظهارکرد: هرساله مسیرها و نقشه‌های شهر به روزرسانی می‌شود و معابری که به تازگی آسفالت شده ویا به تازگی به خیابانهای شهر اضافه شده اند به مسیرهای برف‌روبی شهرداری اضافه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: معابر درجه یک اولین اولویت برف‌روبی بوده و بعد از اتمام این معابر، عملیات برف‌روبی معابر درجه دو و ۱۸ متری‌ها انجام می‌شود. به بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات برف‌روبی برای طرح زمستانی، آماده سازی شده‌اند و همچنین ۷۵۰ نیروی شهرداری کار عملیات زمستانی را انجام خواهند داد.

مدیرخدمات شهری شهرداری همدان از آماده سازی بیش از ۵۰۰۰تن ماسه برای عملیات برفروبی و یخ زدایی خبرداد و افزود: ۳۰۰۰ تن نمک نیز برای عملیات زمستانی تهیه شده که به فراخور نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سطوح شیبدارشهر همدان کیسه‌های ماسه و نمک تعبیه شده است و همچنین در محلات نیز کیسه‌های ماسه و نمک جانمایی شده است.

وی با تأکید براینکه در هنگام بارش برف مردم از پارک خودروها در حاشیه معابر اکیداً خودداری کنند، بیان کرد: پارک خودرو در حاشیه معابر در هنگام بارش برف علاوه بر اینکه کار عملیات برف‌روبی را دشوار می‌کند ممکن است منجر به برخورد ماشین آلات برف‌روبی به این وسایل نقلیه پارک شده در معابر شود. همچنین از شهروندان همدانی تقاضا داریم در هنگام بارش برف از زنجیر چرخ استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.