طرح سوال از حناچی منتفی شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: تاکنون ۸۳۳ تذکر به شهرداری و ادارات و سازمان‌های دیگر در کشور داده‌اند که حدود ۷۰۰ مورد مربوط به شهرداری تهران است اما هنوز به ۵۰ تذکر اعضای شورا پاسخ داده نشده و قرار است پیگیری شود.

به نقل از خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات آن گفت: جلسه هم‌اندیشی از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح و با حضور شهردار و برخی معاونان او آغاز شد و موضوع اصلی تذکراتی بود که اعضای شورا به شهرداری می‌دهند.

وی ادامه داد: در مجموع اعضای شورای شهر تاکنون ۸۳۳ تذکر به شهرداری و ادارات و سازمان‌های دیگر در کشور دادند که حدود ۷۰۰ مورد مربوط به شهرداری تهران است.

هاشمی ادامه داد: هنوز به ۵۰ تذکر اعضای شورا پاسخ داده نشده و قرار است پیگیری شود. همچنین پیشنهاد شد که تذکرات اعضای شورا پیگیری شود و خبر آن به مردم اعلام شود که چه اتفاقی برای تذکر رخ داده است و روابط عمومی شورای شهر و شهرداری از این پس باید به تذکرات شورا حساسیت بیشتری نشان دهند و به سرعت پاسخ داده شود و نتیجه آن به مردم گزارش داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح سوال از شهردار منتفی شد گفت: بله موضوع حل شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دستورات امروز صحن گفت: یک فوریت طرح جامع پسماند، ساماندهی شرکت‌های نوآور و دانش بنیان و تعیین نمایندگی اعضا در سازمان‌ها بررسی شد.

هاشمی با اشاره به تعیین‌ تکلیف ساختمان‌های بهاران گفت: مدتی است که بین شهرداری و بهزیستی و استانداری بر سر واگذاری آن‌ها اختلافاتی پیش آمده است چون بحث سر این است که با واگذاری به خوبی مدیریت نمی‌شوند و در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیدیم و مقرر شد در جلسات بعدی بررسی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ترافیک پایان سال در تهران و اقدامات مدیریت شهری گفت: بحث کرونا و کنترل سفرهای شهری بسیار مهم است و باید ستاد ملی کرونا نسبت به این موضوع حساس شود. معمولاً در اسفندماه ترافیک بسیار شدیدی داریم و حمل و نقل عمومی هم نمی‌تواند در این شرایط فعال باشد.

وی ادامه داد: همچنین در پایان سال فعالیت آن گروه‌هایی که لازم نیست باید پخش شود و یا به بعد از سال منتقل شود تا شاهد افزایش کرونا در شهر و کشور نشویم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که برخی از اعضا نسبت به عملی نشدن ارائه لوایح به شورای شهر گلایه داشتند گفت: در شورای شهر این مسائل را پایش می‌کنیم و اکنون شهرداری جدیت بیشتری در این زمینه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات دوره بعد شورای شهر شرکت می‌کند یا خیر، گفت: هنوز قانع نشدم که در انتخابات شرکت کنم و اینگونه است که افراد فشار می‌آورند و بعضاً گول می‌خوریم. هنوز قانع نشدم که در انتخابات شورا و ریاست جمهوری شرکت کنم و امیدوارم که قانع هم نشوم.