افتتاح پروژه های دهیاری های قم

در جریان سفر معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استان قم، چند طرح عمرانی و خدماتی دهیاری های این استان با حضور دکتر قربانی و سرمست استاندار قم به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ در این برنامه چند طرح عمرانی روستایی شامل مدرسه، بهسازی معابر روستای میم، پایگاه اورژانس روستای دستگرد، طرح آزاد سازی حریم رودخانه در روستای امام زاده اسماعیل و پل روستای خورآباد افتتاح شد.

دکتر قربانی همچنین در نشستی با تعدادی از دهیاران منتخب استان قم، ضمن تشریح آخرین برنامه های دولت و وزارت کشور در حوزه مدیریت روستایی به پرسش های دهیاران پاسخ داد.

وی گفت: لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تأسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور به تازگی درهیات محترم وزیران تصویب و برای سیر مراحل تصویب به مجلس ارسال شد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تدوین ساختار سازمان دهیاری ها را از دیگر اقدامات مهم اخیر این حوزه برشمرد و با اشاره به اینکه موضوع تدوین ساختار سازمانی دهیاری ها به تازگی به استانداریها ابلاغ شده است، افزود: در این راستا از استانداری‌ها خواسته شده تا در هماهنگی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های ابلاغی،‌ ساختار سازمانی چابک و پرتحرک دهیاری ها را در زمان مقرر تهیه و به این سازمان ارسال نمایند تا زمینه اجرای اقدامات بعدی از جمله هماهنگی برای برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها هرچه سریعتر فراهم شود.

وی تصریح کرد: در تدوین ساختار سازمانی دهیاری ها باید از افزایش بدون پشتوانه نیروی انسانی که منجر به افزایش هزینه های جاری میشود، جلوگیری کرد.

قربانی همچنین به بهره برداری از 5181 پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری ها در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اشاره نمود.