نصب ۲۰ المان نوروزی در شهر زنجان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان از کاشت ۴۰ هزار جعبه گل در بهار ۱۴۰۰ خبرداد.


محسن قربانلو در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲۰ المان، جداره سازی و زیبا سازی دیوار در نوروز ۱۴۰۰ در میادین و معابر شهر نصب خواهد شد.

وی با اشاره به کاشت گل در سطح شهر ادامه داد: در سال‌های اخیر شهرداری زنجان اقدام به تولید گل کرده تا در این راستا خودکفا باشد البته در بعضی فصول همچون بهار تولید دو برابر خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان تصریح کرد: گل کاری در زنجان با شرایط آب و هوایی این شهر صورت می‌گیرد و بالغ بر ۴۰ هزار جعبه انواع گل فصلی در اقصی نقاط شهر کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نهضت درختکاری را ادامه خواهیم داد و در این راستا به تعداد شهدای این شهر به یاد ۳۵۳۵ اصله نهال در کوی رضائیه غرس شد.

قربانلو با اشاره به غرس نهال در پارک گلستان، پارک ارم و گرده داغ یادآور شد: تنها در هفته درختکاری بیش از ۱۰ هزار اصله نهال غرس شد.

وی در خصوص شناسنامه دار کردن الکترونیکی درختان از دو سال گذشته گفت: به صورت پایلوت دو تا سه هزار درخت در مناطق مختلف شناسنامه دار شده تا اطلاعات مورد نظر را شرکت پشتیبان بابت تراشه‌هایی که در درختان قرار دادیم ارائه دهد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ تا ۱۵ هزار درخت شناسنامه دار شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته شناسنامه دار کردن درختان با پلاک‌کوبی فلزی انجام می‌شد، افزود: در حال حاضر به منظور حفظ درختان و جلوگیری از قطع آن پلاک‌کوبی الکترونیکی انجام می‌شود.