اصفهان در عرصه دیپلماسی و بین المللی پیشرو است

شهردار اصفهان گفت: کلانشهر اصفهان توانسته در این مقطع از زمان در تمام عرصه‌های دیپلماسی و بین المللی نقش پیشرو در بین سایر شهرهای کشور ایفا کند.

به نقل از ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز در آئین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: اصفهان امروز افتخار دارد که در تمام عرصه‌های بین المللی فعال است در این راستا عضو ۱۰ سازمان بین المللی است و در آنها نقش فعالی دارد و چهاردهمین شهر خواهرخوانده خود را نیز به زودی نهایی می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهروند دیپلمات به عنوان طرح بزرگ شهرداری در تمام خواهرخوانده‌های اصفهان مطرح است و به زعم وزارت امور خارجه یکی از بهترین طرح‌ها است؛ بی شک در ارتباط با شهر دوستدار کودک نیز نظراتی واصل خواهد شد که موفقیتی بزرگ است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان توانسته در این مقطع از زمان در تمام عرصه‌های دیپلماسی و بین المللی نقش پیش رو در بین سایر شهرهای کشور ایفا کند.

نوروزی با بیان اینکه امروز یونیسف به عهد خود وفا کرد، گفت: حرکت بزرگی از مدت‌ها قبل در اصفهان آغاز شد و نتیجه آن این است که امروز نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به اصفهان اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۹۸۹ کنوانسیون حقوق کودک در سازمان ملل تصویب شد و چند سال بعد یعنی سال ۱۳۷۲ ایران به کنوانسیون حقوق بشری پیوست، افزود: تاکنون تمام کشورهای جهان به جز آمریکا به این کنوانسیون پیوسته‌اند.

شهردار اصفهان افزود: شهر دوستدار کودک سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر سه هزار شهر دنیا با این موضوع درگیر هستند و اصفهان در ایران نخستین شهری است که در این راستا پایلوت می‌شود و بی شک این اقدام می‌تواند همانند سایر حرکت‌ها الگویی برای سایر کشورها باشد.