جاده سلامت جونقان تا سال آینده تکمیل می‌شود

شهردار جونقان گفت: پیاده رو سازی مسیر بلوار بسیج که جاده سلامت شهر است، امسال اجرایی و در سال‌های آینده تکمیل خواهد شد.

باقر مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، عنوان کرد: جونقان شهری با قدمت ۵۰ ساله است که طی این سال‌ها مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف اعم از مبلمان و فضای سبز شهری داشته است.

وی در ادامه افزود: بر این اساس برنامه‌های چهار سال آتی شهرداری پیش بینی شد و اجرای آسفالت ۷۵ معبر خاکی که از معابر بزرگ، اصلی و فرعی هستند، در دستور کار است و بر اساس بودجه سالیانه اعتبارات لازم برای این امر تخصیص داده می‌شود.

شهردار جونقان تصریح کرد: پیاده رو سازی مسیر بلوار بسیج که جاده سلامت شهر است، امسال اجرایی و در سال‌های آینده تکمیل خواهد شد. وی عنوان کرد: انجام مطالعات تأمین آب فضای سبز و اصلاح شبکه فضای سبز در برنامه قرار دارد.

مؤمنی اظهار کرد: جاده کمربندی شهر جونقان مسیر بین سه شهرستان فارسان، اردل و کیار است و تمام ترددهای این مسیرها از مرکز شهر جونقان صورت می‌گیرد که همین امر مشکلاتی را به دنبال داشته است. برای مرتفع شدن این مسئله، تملک قسمتی از جاده در دستور کار قرار دارد.

شهردار جونقان با اشاره به وجود کارخانه سنگ شکن، گفت: احداث کارخانه آسفالت در همین مجموعه در برنامه قرار دارد تا منبع درآمد پایدار شهرداری صورت گرفته و مشکل تأمین آسفالت هم رفع شود. وی تصریح کرد: تکمیل محوطه سازی پارک کوهستان که قابلیت‌های گردشگری بسیار بالایی دارد در دستور کار است، این پروژه رها شده بود و اکنون دو سالی می‌شود که در حال انجام است.

مؤمنی افزود: تکمیل جدول و اجرای آسفالت بلوار میرزا بیضا (شاعر جونقانی) که اجرای جوی و جدول آن باقی مانده است با تأمین منابع، زیرسازی و آسفالت خواهد شود. وی عنوان کرد: تکمیل استخر شهرداری که در سال‌های گذشته به صورت خیر ساز آغاز شده بود، اما خیران موفق به تکمیل نشدند و تحویل شهرداری شد اکنون اعتبارات کافی نیست و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

شهردار جونقان، تاکید کرد: اصلاح هندسی شش نقطه حادثه خیز شهر که خواسته مردمی است بعد از تصویب در شورای ترافیک انجام خواهد شد. وی تاکید کرد: اجرای طرح‌های هدایت و دفع آب‌های سطحی شهر و ساماندهی صنایع مزاحم و نیمه مزاحم شهر نیز مدنظر است.