آرامستان خلخال جایی برای تدفین اموات ندارد

شهردار خلخال گفت: ظرفیت تنها آرامستان این شهر تکمیل شده و در حال حاضر جا برای تدفین فوتی‌ها و اموات جدید در این محل وجود ندارد.


به گزارش ایمنا، فرهاد خوگر در این باره اظهار کرد: برای راه‌اندازی آرامستان جدید چندین محل شناسایی و پیشنهاد شده و راه‌اندازی سریع آرامستان جدید نیازمند همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با شهرداری است.

وی گفت: راه‌اندازی آرامستان دوم برای شهر خلخال از سال‌های گذشته در شهرداری بارها طرح، اما اقدام عملی برای جایگزینی محل جدید و رفع مشکل امروزی تکمیل ظرفیت آرامستان صورت نگرفته است.

شهردار خلخال با اشاره به معضل سد معابر و لزوم پایان دادن به کار دست فروشان و دوره‌گردان پراکنده در مناطق مختلف این شهر اظهار کرد: امسال شهرداری موفق به پاکسازی ۹۰ درصدی سد معابر این شهر شده و ادامه این کار و جلوگیری از تکرار مجدد فعالیت و جولان دست فروشان در بازار این کار نیازمند پشتیبانی مسئولان قضائی و انتظامی است.

وی همچنین با انتقاد از تشویق دست فروشان و دوره‌گردان به ادامه فعالیت‌های غیرقانونی در معابر عمومی، حمایت از دست فروشان و زیر سوال بردن فعالیت‌های مأموران مقابله و جمع‌آوری سد معابر شهرداری خلخال از سوی برخی فعالان فضای مجازی افزود: انتظار از فضای مجازی و رسانه‌های محلی کمک به حل معضل اجتماعی سد معابر است.

خوگر از تلاش برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار و چندین مورد بازارچه ارائه میوه و تره‌بار روز در چند نقطه شهر خبرداد و اظهار کرد: برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار و رفع مشکل گرانی میوه در بازار خلخال دو محل موردنظر بوده و این پروژه با مشارکت ۵۰ درصدی اداره اوقاف و امور خیریه با شهرداری اجرا می‌شود.

وی گفت: امسال برای تأمین قیر موردنیاز آسفالت معابر شهری ۱۰ میلیارد ریال منظور شده و لکه‌گیری معابر عمومی و روکش آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر با بکارگیری چند گروه دستی و مکانیزه آسفالت هم‌اکنون آغاز شده است.

شهردار خلخال افزود: با وجود گذشت بیش از یک سال از تخصیص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری و افزایش خدمات شهری در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده اعتبار یاد شده همچنان بر روی کاغذ باقی بوده و به رغم تلاش‌های صورت گرفته این اعتبار هرگز به شهرداری خلخال پرداخت نشده است.

وی از راه‌اندازی کارخانه تولید شن و ماسه شهرداری در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این محل علاوه بر تأمین مصالح ساختمانی موردنیاز شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی خود با فروش مصالح تولید شده، محل مناسبی برای افزایش درآمد محلی شهرداری ایجاد شده است.