بررسی تحولات مشهد در زمینه هوشمندسازی شهری

تحولات مشهد در زمینه هوشمندسازی شهری در ششمین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم‌های هوشمند، تشریح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، ششمین دوره کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم‌های هوشمند با عنوان ICSPIS 2020 به کوشش دانشگاه صنعتی سجاد مشهد برگزار شد و طی آن سازمان فاوا شهرداری مشهد، با برگزاری دو کارگاه تخصصی به تحلیل مفاهیم و کارکردهای شهر هوشمند و اینترنت اشیاء در آن پرداخت و اقدامات صورت‌گرفته در راستای هوشمندسازی مشهد را معرفی کرد.

این کنفرانس با توجه به پاندمی کرونا به صورت مجازی و با حضور جامعه علمی، نهادها، ارگان‌ها و متخصصانی از ایران و کشورهای دیگر جهان در هفته نخست دی‌ماه جاری برگزار شد و موضوعات گوناگونی از قبیل شبکه‌های الکتریکی هوشمند، شبکه‌های کامپیوتری، داده‌کاوی، پردازش تصویر و پردازش سیگنال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنرانی اساتید، میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های موضوعی از جمله بخش‌های کنفرانس ICSPIS 2020 بود که معاون هوشمندسازی سازمان فاوا شهرداری مشهد نیز با حضور در بخشی از این برنامه‌ها، موضوع هوشمندسازی شهرها را مورد بررسی قرار داد و ضمن اشاره به تجربه‌های مدیریت شهری مشهد در این خصوص، پیرامون چالش‌های پیاده‌سازی شهر هوشمند و برخی پروژه‌های انجام‌شده در این زمینه به صحبت پرداخت.

شایان ذکر است شهر مشهد با توجه اجرای پروژه‌های گوناگون و گسترده در زمینه هوشمندسازی شهری و توسعه زیرساخت‌های مربوط به این حوزه در سال‌های اخیر، ظهور موفقی در مجامع بین‌المللی این عرصه داشته است و درخشش سازمان فاوا شهرداری در رویدادهای جهانی همچون WSIS 2020 و مجامع ITU در سال جاری میلادی، سبب شده تجربه‌های مدیریت شهری مشهد در این حوزه مورد توجه نهادهای علمی و تخصصی قرار گیرد.