اقدامات مترو مشهد برای جلوگیری از وضعیت قرمز کرونا

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از تشدید اقدامات مقابله‌ای با کرونا درایستگاه‌ها و ناوگان قطار شهری با توجه به قرمز شدن وضعیت شهر مشهد خبر داد.


به نقل از ایمنا و به نقل پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید مبین مقدم اظهار کرد: نظارت‌ها در گیت های ورودی ایستگاه‌ها و پایش داخل قطارها در خط یک و دو قطار شهری مشهد تشدید شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در هنگام حضور در ایستگاه و واگن‌های قطار شهری الزامی است، تصریح کرد: در این راستا پایش الزام استفاده از ماسک توسط مسافران، غرفه داران و کارکنان از سوی مأموران ایستگاه نیز با شدت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد افزود: ضدعفونی و گندزدایی مداوم ناوگان خط یک و دو از زمان شیوع ویروس کرونا در حال انجام بوده است، اما از روز گذشته و قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر مشهد، دفعات ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه‌ها و اماکن و همچنین واگن‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به عرضه ماسک در ایستگاه‌ها توسط بخش خصوصی، گفت: در کنار این اقدامات بستر شارژ الکترونیکی "من کارت" در راستای حذف تبادل پول نقد نیز که پیش از این فعال بود فعال‌تر شده است.

مبین مقدم ادامه داد: همچنین ابلاغ ضوابط بهداشتی به پیمانکار واحدهای تجاری و اجرای دقیق ضوابط و تمهیدات طرح فاصله گذاری فیزیکی و اعلام پیام‌های بهداشتی از سیستم صوتی در ایستگاه‌ها و قطارها از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع کرونا در شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد است.