رفع نیازهای سالمندان اصفهان از طریق سامانه "تجربه سرا"

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در سامانه تجربه سرا تلاش شده که نیازهای سالمندان رفع شود و در حوزه مشارکت، حمایت، خدمات و سلامت اتفاقات خوبی برای آنان رخ دهد.


به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی رشیدی امروز _شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در آئین رونمایی از سایت تجربه سرا و تولیدات سالمندی اظهار کرد: از هشت مؤلفه که برای شهر دوستدار سالمند وجود دارد ارتباطات و اطلاع رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این راستا اصفهان با همکاری و هم افزایی بهزیستی به‌عنوان نخستین شهر دوستدار سالمند مطرح شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه تجربه سرا افزود: در این سامانه تلاش شده که نیازهای سالمندان رفع شود و در حوزه مشارکت، حمایت، خدمات و سلامت اتفاقات خوبی برای سالمندان رخ دهد و تمامی نیازهای آنها در زمینه‌های مختلف کاهش پیدا کند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های تکریم سالمندان، راه اندازی و تقویت مرکز سالمند تحت عنوان باغ تجربه تصریح کرد: مدیریت شهری همه این کارها را به بهترین شکل انجام داده است و در راستای شهر دوستدار سالمندان و زیست پذیر کردن شهر برای سالمندان اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی ادامه داد: در این سامانه اخبار، راهنمایی خانواده سالمندان، رفتار مورد نیاز سالمندان، چالش‌های زندگی با این قشر، سفر با آنها، قوانین رانندگی سالمندان و شبکه‌های تخفیف سالمندی وجود دارد.

رشیدی با بیان اینکه به زودی اپلیکیشن سامانه تجربه سرا رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا با اصناف مختلف مذاکراتی انجام شده تا شهروندان سالمند در بخش‌های مختلف از تخفیفات متنوعی بهره‌مند شوند؛ کلیپ، برنامه‌های آموزشی و مرکز خدمات سالمندان دیگر امکانات موجود در این سامانه است که امیدوارم خدمات خوبی را به سالمندان ارائه کند.