تحرک در حوزه تامین مالی شهرداری مشهد تا دو ماه آینده

سرپرست شهرداری مشهد گفت: با حمایت‌های شورای شهر شاهد تحرک در حوزه تامین مالی در دو ماه آینده خواهیم بود.


 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی در نشست مشترک با اعضای ششمین دوره شورای شهر که با حضور شهرداران مناطق و مدیران حوزه درآمدی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز به کار این شورا، عنوان کرد: شهرداری مشهد همیشه در همه حوزه‌ها مطرح بوده و امیدواریم این روند در این دوره نیز مانند گذشته با تکیه بر توان و تجربه کارشناسی که در بدنه وجود دارد و حمایتی که شورای شهر خواهد داشت، ادامه پیدا کند.

وی در ادامه افزود: در دوران گذار چه در دولت و چه در مدیریت شهری برخی برنامه‌ها کمی دچار کندی می‌شوند، زیرا سرمایه گذاران احساس اطمینان کمتری دارند و این باعث می‌شود یک یا دو ماه قبل از تغییر دولت‌ها شاهد بی ثباتی و یا کاهش درآمدها باشیم که این موضوع در شهرداری‌ها نیز اتفاق می‌افتد.

سرپرست شهرداری مشهد تاکید کرد: در بحث تأمین مالی بر سه حوزه می‌توان تمرکز کرد تا شاهد افزایش منابع مالی و درآمدها باشیم، حوزه اصلی که پرچمدار آن شهرداران مناطق هستند منابع درآمدهای نقد است و بخش دوم درآمدهای غیر نقد شامل املاک که در توافق با مردم و یا نهادهای دولتی و غیر دولتی به دست شهرداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از درآمدها نیز از طریق انتشار اوراق مشارکت تحقق می‌یابد که صرف نوسازی بافت‌های فرسوده، نوسازی حمل و نقل عمومی و احداث خطوط قطار شهری می‌شود؛ از ابتدا تاکنون شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اوراق مشارکت از سوی شهرداری مشهد منتشر شده است.

خواجه نائینی گفت: بخش سوم تأمین منابع درآمدی نیز از سوی اخذ وام‌ها و اعتبارات بانکی است که این اقدام از طریق حوزه اقتصادی شهرداری انجام می‌شود.