بیش از ۶۱ درصد مسکن روستایی در اردبیل مقاوم سازی شد

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: بیش از ۶۱ درصد از مسکن روستایی استان اردبیل مقاوم سازی و ۴ هزار پرونده درخواست دریافت تسهیلات مسکن تشکیل شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد سبحانی که ظهر یکشنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه استان سخن می‌گفت با بیان اینکه در زمینه سند دار کردن زمین‌های روستاهای استان اقدامات مناسبی صورت گرفته است اظهار کرد: با مراجعه و تکمیل پرونده توسط اهالی روستا تا کنون بیش از ۳۲۶ روستا، سند تک برگی خود را دریافت کرده اند و امیدواریم سایر روستاییان نیز با مراجعه به بنیاد مسکن نسبت به دریافت سند تک برگی خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه در روستاهای کم جمعیت متأسفانه اهالی اقدام به دریافت سند تک برگی ندارند افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با همکاری دهیاری‌ها و اداره ثبت اسناد و املاک بتوانیم تمامی زمین‌های روستاهای استان اردبیل را دارای سند تک برگ و معتبر کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل به تعیین وضعیت زمین‌های زراعی وراث نیز اشاره کرد و گفت: زمین‌های زراعی اگر در مسیر طرح هادی قرار داشته باشند قابلیت تعیین سند با توجه به میزان و تعداد وراث وجود دارد ولی در غیر این صورت جهاد کشاورزی ملزم به تعیین و تکلیف این اراضی می‌باشد.

سبحانی تصریح کرد: در برخی روستاهای شهرستان مشگین شهر مشکلات تعیین وضعیت زمین و یا بازسازی خانه‌های مسکونی و حادثه دیده وجود دارد که در اسرع وقت با توجه به حریم رودخانه تعیین و تکلیف و وام مورد نیاز جهت ساخت و ساز در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.