توجه به برنامه راهبردی و CDS شهری در بندرعباس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار بندرعباس گفت: برنامه راهبردی و CDS شهری به عنوان اسناد بالادستی در کنار بخشنامه بودجه و راهبردهای سازمان شهرداری باید در اولویت قرار گیرد.

به نقل از خبرنگار ایمنا، محمد مهدی جهانبخش با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ شهرداری در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: با توجه به آمارهای اعلامی، وضعیت درآمد شهرداری در سال ۱۳۹۹ تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: با ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور، افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان اعلام شد و اخیراً نیز موضوع مهم مطرح شده از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها در خصوص تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار بندرعباس افزود: برنامه راهبردی و CDS شهری به عنوان اسناد بالادستی در کنار بخشنامه بودجه و راهبردهای سازمان شهرداری باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسائل حقوقی پرسنل، تاب‌آوری شهرها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در سال ۱۴۰۰، افزایش رضایت‌مندی شهروندان، پروژه‌های عمرانی مناسب در محلات، ارتباط مثبت بین شهردار و شهروندان و ارتقای سطح ایمنی شهر، مهمترین برنامه‌های جدید شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جهانبخش افزود: یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری تقدیم شورا شده که از مجموع آن ۴۹ درصد بودجه جاری، ۴۰ درصد بودجه عمرانی و ۱۰ درصد بودجه سنواتی شهرداری بندرعباس است.

وی با بیان اینکه شهرداری نهادی است که در آن درآمدها و هزینه‌ها محاسبه می‌شود و تمام خدمات و درآمدها به شهروندان بر می‌گردد، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی فراوانی که شهرداری در سال‌های اخیر متحمل شده امیدواریم شرایط مساعدی برای تحقق منابع درآمدی و اجرای برنامه‌های پیشنهادی در سال ۱۴۰۰ فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار بندرعباس گفت: کارکنان حوزه مدیریت برنامه و بودجه، معاونان و شهردار بندرعباس با تلاش‌های بی‌وقفه برای تدوین کلیات بودجه وقت گذاشتند تا لایحه بودجه در موعد مقرر به شورا ارائه شود.

وی ادامه داد: در این جلسه به موضوعاتی اعم از بیمه مسئولیت مدنی، ایجاد پل‌های عابر پیاده روی خورهای سطح شهر، پارکینگ عمومی، آسفالت محلات، بیمه پرداخت مهد کودک‌ها، ورزش همگانی، بهسازی بازار ماهی فروشان اشاره شد.