اجرای شنبه‌ های بدون پسماند در هشتمین محله جنوب تهران

طرح شنبه‌های بدون پسماند پس از اجرا در ۷ محله منطقه ۱۹ به مجتمع‌های مسکونی محله میعاد جنوبی رسید.


به گزارش خبرگزاری مهر، علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۸ هزار خانوار تحت آموزش‌های بازیافت قرار گرفته‌اند، گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف کاپ از ابتدا تاکنون در شهرک‌های فرهنگیان وصال، سهیل و هوانیروز، خیابان بهمنیار، محله لقمان جنوبی و میثاق جنوبی به اجرا در آمده است.

وی درصد مشارکت شهروندان در طرح شنبه‌های بدون پسماند را به طور میانگین نزدیک به ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای خرداد ماه سال جاری محله میعاد جنوبی نیز به این طرح اضافه شد.

توکلی خاطرنشان کرد: طی این طرح، ضمن اطلاع رسانی به شهروندان و توزیع کیسه‌های پسماند، زباله‌های خشک خانوارها که توسط آنها جلوی در منازل قرار می‌گیرد، در روزهای شنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۳ جمع آوری می‌شود.

به گفته شهردار منطقه ۱۹، کاهش زباله گردی، کاهش هزینه‌های تأمین و نگهداری مخازن پسماند و کمک به چرخه بازیافت و حفظ محیط زیست از اهداف مهم طرح کاپ محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به جانمایی و استقرار دستگاه کمپوست در ساختمان‌های شهرداری این منطقه به منظور تبدیل پسماندهای تر به کود اعلام کرد: به منظور آشنایی نیروهای خدماتی شهرداری این منطقه با نحوه کار دستگاه و اهمیت آن، آموزش‌های لازم توسط کارشناس اداره مدیریت پسماند منطقه ارائه خواهد شد.