پیش بینی جابجایی ۷۰۰ هزار نفر با تکمیل خط دو مترو اصفهان

مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: بر اساس مطالعات مبدا و مقصد، پیش بینی می‌شود با تکمیل خط دو متروی اصفهان سهم کل سفرهای شهری با این وسیله پاک و ایمن به بیش از ۱۶ درصد برسد.


احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، گفت: تکمیل خط دو متروی اصفهان به دلیل عبور از شلوغ‌ترین و پرتراکم‌ترین نقاط شهر، گامی بسیار مؤثر در جهت کاهش آلودگی هوا، ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی است.

وی با بیان این که روند احداث خط دو مترو بسیار چشمگیر بوده و با سرعت بالایی در حال انجام است، افزود: در حال حاضر از ۱۶ ایستگاه خط دو مترو ۱۲ ایستگاه در حال اجرا است تا ضلع غربی شهر را به ضلع شرقی متصل کند.

طحانیان خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات مبدا و مقصد، پیش بینی می‌شود با تکمیل خط دو متروی اصفهان سهم کل سفرهای شهری با این وسیله پاک و ایمن به بیش از ۱۶ درصد برسد که به معنای جابه‌جایی حدود ۷۰۰ هزار مسافر در روز است.

وی ادامه داد: به طور متوسط هر یک کیلومتر احداث خط مترو، یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد و به همین جهت وقتی از خط یک مترو صحبت می‌شود در واقع از یک پروژه ۲۵ هزار میلیارد تومانی سخن گفته‌ایم.

طحانیان با اشاره به روند توسعه خط یک مترو، گفت: شرکت متروی منطقه اصفهان رسالت خدمت‌رسانی به شهرهای اقماری و همجوار از جمله شاهین شهر و بهارستان را دارد.

وی با بیان این که متروی بهارستان که در امتداد خط یک احداث می‌شود تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت اجرا داشته و تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد، ادامه داد: طول مسیر متروی خط بهارستان ۱۶ کیلومتر و خط متروی شاهین شهر ۱۴ کیلومتر است که با بهره‌برداری از آنها خط یک ۲۰ کیلومتری فعلی متروی اصفهان به ۵۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.