ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد تاسیسات بازیافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد هفتم آبان ماه در نشست مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها که بصورت ویدیوکنفرانس با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد گفت: روزانه ۵۸ هزار تن پسماند شهری و روستایی تولید می شود و این موضوع به مساله ای ملیتبدیل شده است.

جمالی نژاد اضافه کرد: با توجه به انتظارات از مدیریت شهری در زمینه ارتقای فعالیت های حوزه مدیریت پسماند، شهرداری ها در کنار بهره گیری از توان بخش خصوصی باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و مراکز پژوهشی به نحو مطلوبی برای حل مشکلات و عبور از چالش‌های حوزه مدیریت پسماند، بویژه در زمان شیوع کرونا، استفاده نماید.

معاون عمرانی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر رویکرد منطقه ای در عرصه مدیریت پسماند گفت: باوجود اینکه بخشداری ها متولی رسیدگی به موضوع پسماندهای بین راهی هستند، تعریف یک نظام مشخص برای مدیریت این امر با توجه پراکنش جمعیت و سکونتگاههای انسانی در این فضاها ضرورت دارد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین بر ضرورت اجرای سیاست محوری کاهش پسماند و تفکیک زباله از مبداء با مشارکت مردم و رسانه ها تاکید نمود.

در این جلسه مقرر شد مباحث مرتبط با قانون مدیریت پسماندها و قانون هوای پاک در نشست ها و کارگروه های تخصصی با حضور نمایندگان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان استانداری ها و شهرداری ها بررسی و نتایج آن برای اصلاح قوانین و آیین نامه ها و اجرای طرح های مشترک جدید ارایه شود.