تولید ۶۰ ثانیه های آموزشی ۱۴۰۰، ادامه دارد

رییس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به در اولویت بودن تولید ۶۰ ثانیه های آموزشی ۱۴۰۰ از تهیه و ارسال ۳۰ محتوای ویدئویی ازاین مجموعه خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور زیارتی نصرآبادی با بیان این مطلب گفت: در راستای ارتقای سطح دانش شغلی و علمی کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها، مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی با توجه به شرایط موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا و در پیش رو داشتن انتخابات ششمین دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، بنا به اهدافی همچون ایجاد انگیزش و عزم و اراده برای یادگیری، ارایه آموزش‌های کوتاه و فشرده، بهره‌گیری از ظرفیت دنیای مجازی و بسترهای جدید آموزشی، فراگیرشدن و گسترش سطح پوشش آموزش‌ها، برآورده کردن نیازهای آموزشی متعدد و متنوع کارکنان شهرداری ها، دهیاری ها، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین شهروندان، اقدام به راه اندازی ویدئوهای کوتاه آموزشی با عنوان"60 ثانیه های آموزشی1400" نموده است.

وی افزود: در 30 قسمت اول این ویدئوها به موضوعاتی همچون قوانین و مقررات مدیریت شهری و روستایی، شوراهای اسلامی شهر و روستا، جایگاه مدیریت شهری و روستایی در قوانین، شاخص های حکمروایی مطلوب، وظایف و اهداف مدیریت محلی و معرفی طرح های شهری و روستایی اختصاص یافت که در قسمت های بعدی نیز به محورهای مهمی همچون محیط زیست، پسماند، عمران و ساخت و ساز، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، بازآفرینی، حمل و نقل و ... پرداخته می شود.

زیارتی نصرآبادی ادامه داد: ویدئوهای آموزشی تهیه شده به صورت روزانه و مستمر و از طریق سایت وزارت کشور، سایت سازمان، فضای مجازی و رسانه ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در نظر است تا پایان سال هر روز یک محتوا تهیه و در دسترس جامعه هدف قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی، نشر و ترویج ویدئوهای 60 ثانیه آموزشی، با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی نقش موثری در آموزش کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها، اعضای شوراهای اسلامی و شهروندان خواهد داشت و بر همین اساس از استانداری ها، شهرداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه ذینفعان درخواست می شود در نشر محتواهای مذکور و اطلاع‌رسانی در رسانه های جمعی، صدا و سیمای استان، فضای مجازی و . . . همکاری لازم را معمول نمایند.