پیگیری پرونده‌ های فاقد پروانه ساختمانی منطقه ۲۲ یک فوریتی شد

اعضای شورای شهر تهران امروز دو فوریت پروانه ساختمانی طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ را تبدیل به یک فوریت کردند.


به گزارش خبرنگار مهر، دو فوریت لایحه شهردار محترم تهران در خصوص «الحاق پرونده‌های توافقات فاقد پروانه ساختمانی به لیست پیوست (د) مصوبه (طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲) به صورت دو فوریت بحث شد.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهردار تهران در توضیح این لایحه گفت: اقدامات دوره گذشته در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ حق و حقوقی ایجاد کرده بود اما منجر به صدور پروانه نشده بود و به شورای شهرسازی اجازه دادند کارگروهی ایجاد شود که براساس ضوابط و مقررات اجازه کار داده شود.

وی ادامه داد: متقاضیانی در منطقه ۲۲ برای واگذاری ۷۰ درصد زمین توافقاتی کرده بودند و تا در ۳۰ درصد زمین خود بسازند ما منجر به صدور پروانه نشده بود و شورای عالی می‌خواست کاربری اش را تغییر دهند.

گلپایگانی گفت: وقتی لایحه را به شورای شهر آوردیم عین همان پذیرفته شد. و می‌خواهیم در هفته‌های منتهی به انتخابات مشکلی برای شورای شهر و شهرداری به وجود نیاید.

آروین با دو فوریت این لایحه مخالفت کرد و گفت: دلایلی مدنظر برای دو فوریت قانع کننده نیست و شهرداری زمان داشته است و باید گزارشی از مصوبه بدهد که براساس چه منطقی این لیست کم یا زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی جزئیات پرونده را می‌بینید چیزهای عجیب غریبی است که چطور کارگروه باید تخلفات را بررسی کند. و دو فوریت آن هیچ توجیهی ندارد. پرونده‌های ناشی از توافقات بدون پروانه در دوره قبل است حساس است.

خلیل آبادی به اهمیت حقوق مکتسبه اشاره کرد و گفت: حقوق عده‌ای در این مسئله است و امکان تبانی و تخلف در کمیته بررسی صفر است و با راستی آزمایی پرونده‌ها می‌توان حقوقشان را داد.
نژادبهرام گفت: کارگروه مذکور مجاز است بررسی کند و قرار نیست با دو فوریت اتفاق خاصی بیفتد.

پیروز حناچی شهردار تهران نیز با تایید سخنان نژاد بهرام گفت: این موضوع دو فوریتی نیست و البته این مسئله در دوره ما ایجاد نشده است اما باید تعیین تکلیف شود چون با منافع شهرداری درگیر است.