فراخوان عمومی تأمین طرح دیوارنگاری

سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان هنرهای تجسمی و سایر گرایش های هنری مرتبط دعوت می کند تا در فراخوان عمومی تأمین طرح دیوارنگاری شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ این سازمان در راستای مأموریت های خود نسبت به ارتقاء کیفیت هنری منظر شهری و ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری، فراخوان "تأمین طرح دیوارنگاری" را به منظور فراهم کردن طرح های مورد نیاز خود اعلام می کند و از هنرمندان هنرهای تجسمی و سایر گرایش های هنری مرتبط دعوت می کند تا ایده ها و طرح های خود با موضوع یادشده به مدیریت نقاشی دیواری این سازمان ارائه کنند.

گفتنی است؛ هدف از این فراخوان، ایجاد امکان حضور و مشارکت اکثریت هنرمندان و دستیابی به طرح های نو و خلاقانه ی دیوارنگاری جهت استفاده برای فضاهای عمومی شهر است. در این فراخوان دیواری معرفی نشده و هنرمندان می توانند طرح پیشنهادی خود را بدون در نظرگرفتن دیوار خاصی طراحی و ارسال کنند.

لازم به ذکر است؛ سازمان زیباسازی شهر تهران این طرح ها را پس از داوری از هنرمندان خریداری می کند. در این فراخوان موضوع آزاد است اما طرح های ارائه شده باید امکان و ویژگی اجرا با تکنیک رنگ را داشته باشند، همچنین حضور مؤثر رنگ در طراحی آثار، مورد تأکید است و طرح باید از مخاطب پذیری بالایی برخوردار باشد تا قابلیت اجرا در فضای شهری در قالب دیوارنگاری را داشته باشد. همچنین طرح باید ضمن برخورداری از خلاقیت و نوآوری، حتی الامکان به دور از کلیشه های مرسوم، عناصر و نشانه های تصویری متداول و تکراری باشد.

همچنین طرح باید از قابلیت گسترش در ابعاد گوناگون برخوردار باشد و بدون اختصاص به مکان خاص و جهت اجرا بر جداره های عمومی شهر طراحی شده باشد؛ طرح باید با رویکرد نوآورانه و خلاق در زمینه ایده پردازی و باتوجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی و آرامش بخشی به محیط شهری طراحی شده باشد. توجه به تراکم عناصر بصری در طرح ها و ایده های پیشنهادی و اجتناب از چیرگی فضاهای خالی حائز اهمیت است.

گفتنی است ؛ هر هنرمند می تواند حداکثر 5 طرح ارائه کند و طرح ها نباید پیش از این در رویدادهای دیوارنگاری تصویب و یا اجرا شده باشند. پس از اعلام نتایج اولیه در صورت انتخاب شدن طرح ها، هنرمندان منتخب باید فایل لایه باز آن ها را با فرمت psd با کیفیتdpi 200 و در قطع A3 به دبیرخانه رویداد تحویل دهند.

همچنین؛ دبیرخانه از پذیرفتن طرح از هنرمندانی که نقص مدارک دارند یا طرح های پیشنهادی خود را خارج از ضوابط و فرمت معرفی شده ارائه داده باشند معذور است و مسئولیتی در قبال این گونه آثار نخواهد داشت. در این فراخوان ارائه پرینت حذف شده و هنرمندان صرفا با ارائه فایل تصویری با شرایط ذکر شده طرح های خود را به دبیرخانه ارائه می کنند و بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح ها به عهده هیأت داوران است.

ثبت‌نام و ارسال تصویر آثار، فقط از طریق ایمیل فراخوان به نشانیاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید امکان پذیر است و فایل هر اثر پیشنهادی باید با فرمت jpg و با حجم حداقل 3 و حداکثر 5 مگابایت ارسال شود. تصویر فرم تکمیل شده ثبت نام با امضای هنرمند از طریق ایمیل فوق ارسال شود. همچنین هر هنرمند می تواند حداکثر 5 طرح پیشنهادی ارائه کند و تکمیل فرم ثبت نام و فرم چیدمان و ارائه آثار نیز کاملا باید مطابق با فرمت معرفی شده انجام و نوشته ها به زبان فارسی باشد.

تاکید داریم که مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا پایان روز دوشنبه 29 دی ماه 99 است و ثبت نام و ارائه آثار فقط از طریق ایمیل اعلام شده صورت می گیرد. به شرکت کنندگان توصیه می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

شرایط ثبت نام بر اساس تکمیل فرم ثبت نام فراخوان و ارائه طرح طبق ضوابط است و هنرمندان می توانند طرح های خود را به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی ، نبش کوچه شیرودی پلاک 2 ، سازمان زیباسازی شهر تهران ،طبقه سوم، مدیریت نقاشی دیواری ارسال کنند و در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 96044375-96044374-96044344 تماس بگیرند.