بازارچه هنر و تجربه بانوان قزوین افتتاح شد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری قزوین گفت: بازارچه هنر و تجربه بانوان قزوینی در فضایی به وسعت حدوداً ۱۵۰۰ مترمربع با هدف حمایت از بانوان توانمند و کارآفرین قزوینی افتتاح‌ شده است.


به نقل از ایمنا، علیرضا شمسینی با اشاره به احداث بازارچه هنر و تجربه بانوان قزوینی، اظهار کرد: این بازارچه در فضایی به وسعت حدوداً ۱۵۰۰ مترمربع باهدف حمایت از بانوان توانمند و کارآفرین قزوینی در عرصه کمک به اقتصاد خانواده احداث شده است.

وی در ادامه افزود: درواقع ما به دنبال ایجاد زمینه‌های تأمین معیشت پایدار به‌منظور ارتقای سطح رفاه اقتصادی، استقلال و خودکفایی بانوان به‌ ویژه بانوان سرپرست خانوار هستیم، در این بازارچه محصولات تولیدشده توسط زنان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین گفت: ساخت این بازارچه از اسفندماه سال ۹۹ بااعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال آغاز و در مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید، این بازارچه دارای ۲۵ غرفه است که اولویت بهره‌برداری از این غرفه‌ها با زنان بی‌سرپرست و بانوان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

وی تصریح کرد: بازارچه هنر و تجربه فضای امن و مناسبی را برای زنان کارآفرین ایجاد کرده است که بتوانند محصولات و صنایع‌دستی خود را به فروش برسانند، این بازارچه تأثیر بسزایی در اشتغال زنان سرپرست خانوار نیز خواهد داشت، تاکنون در این پروژه حدوداً ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار شدند.

شمسینی گفت: بازارچه در بلوار شهید بهشتی جنب کانون معلولین توانا مکان‌یابی شده است چراکه در این محل رفت‌وآمد افراد زیاد است و قطعاً در چند ماه آینده به مرکز فروش محصولات خانگی و صنایع‌دستی استان تبدیل می‌شود، محل در نظر گرفته‌شده می‌تواند محل مناسبی برای فروش محصولات بانوانی باشد که در امر صنایع‌دستی فعالیت دارند تا با استفاده از ظرفیت آن، ضمن زیباسازی شهر، بتوان زمینه مناسبی را برای کمک به اقتصاد این خانواده‌ها نیز فراهم کرد؛ در این غرفه‌ها انواع تولیدات خانگی ازجمله صنایع‌دستی، پوشاک و محصولات غذایی عرضه می‌شود.