تحقق 23 درصد بودجه شهرداری خرم آباد

سرپرست شهرداری خرم‌دره گفت: وجود کوچه‌های خاکی، شهروندان خرم‌دره‌ای را آزار می‌دهد.

به گزارش ایمنا، قربان‌علی نقی‌لو با بیان اینکه رسانه یکی از ابزار تأثیرگذار در همه جوامع است، اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، به همین خاطر انتظار داریم شهرداری را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد آرامش در جامعه یکی از کارکردهای خبرنگاران است، عنوان کرد: بزرگ‌ترین هنر یک خبرنگار صداقت، صراحت و امانت‌داری است که تحقق این امور اعتماد مردم و مسئولان را در پی خواهد داشت.

سرپرست شهرداری خرم‌دره با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری خرم‌دره ۵۲ میلیارد تومان است که ۲۰ میلیارد تومان از این بودجه حقوق و هزینه‌های جاری و مبلغ ۳۲ میلیارد تومان نیز هزینه عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز است، عنوان کرد: در طول چهار ماهه اول امسال ۱۲ میلیارد تومان معادل ۲۳ درصد از این بودجه تحقق پیدا کرده که ۸ میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده و کمک سازمان‌های شهرداری بوده است.

نقی‌لو با بیان اینکه در همین مدت نیز ۱۴ میلیارد ۳۶۰ میلیون تومان هزینه شده که دو میلیارد تومان بدهی سال‌های گذشته و شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز حقوق بخش اداری، خدماتی، فضای سبز و بخش‌های مختلف بوده است، افزود: پنج میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان نیز مربوط به هزینه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه درآمد سرانه در این شهر حدود ۹۵۰ هزار تومان است در حالی که این درآمد در شهرهای مجاور بالای یک میلیون تومان است، تاکید کرد: از این سرانه ۶۶۰ هزار تومان شامل مصارف جاری دستمزد و حقوق بوده و ۵۹۰ هزار تومان نیز شامل بخش‌های خدماتی و عمرانی در سطح شهر است.

سرپرست شهرداری خرم‌دره با تاکید بر اینکه با توجه به این توان مالی باید در مصارف بودجه دقت‌نظر فراوانی وجود داشته باشد، اضافه کرد: بایستی رشد بودجه و توان مالی شهرداری خرم‌دره افزایش یابد تا شاهد مرتفع شدن نیازهای اساسی شهر باشیم.

نقی‌لو با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از دغدغه‌های خرم‌دره این است که این شهر ۱۵۰ کوچه خاکی دارد، ادامه داد: اکثر خیابان‌های شمالی و جنوبی شهر نیاز به روکش آسفالت دارند.