طراحی مجدد منطقه‌ای صنعتی در فنلاند

معماران فنلاندی به رقابتی برای طراحی دوباره یک منطقه صنعتی در شهر لاختی دعوت شده‌اند.

به نقل از ایمنا، مدیران شهر لاختی در نظر دارند ۵. ۱۵ هکتار زمین را که تا پیش از این در اختیار صنعت قرار داشت به یک منطقه مسکونی مدرن تبدیل کنند. این افراد برای پیاده‌سازی هدف خود به بهترین شکل ممکن، تمام معماران سراسر فنلاند را به طراحی این منطقه دعوت کرده و برای بهترین ایده مطرح شده جایزه نفیسی در نظر گرفته‌اند.

این منطقه صنعتی در نزدیکی سواحل دریاچه Vesijarvi قرار دارد و به همین دلیل، مدیران در نظر دارند زمینه انجام تفریحات آبی را نیز برای ساکنان منطقه جدید فراهم آورند. جالب اینکه مالکان منطقه صنعتی لاختی نیز به همکاری با مقامات شهر برای دعوت معماران به طراحی شهرک مسکونی جدید پرداخته و از سرمایه‌گذاری خود هم برای ایجاد شهر مدرن و هم برای اهدا جایزه به بهترین طرح خبر داده‌اند.

از آنجا که فضای اختصاص داده شده به ایجاد شهرک مدرن جدید ۱۵۵ هزار متر مربع مساحت دارد، بنابراین، طراحی آن برای معماران چالش‌برانگیز خواهد بود. حدود ۷۰۰ متر فضای ساحلی در منطقه صنعتی قرار دارد که البته مدیران لاختی از معماران خواسته‌اند این مقدار فضا را گسترش دهند.

 مقامات محلی ادعا کرده‌اند که منطقه صنعتی را در چند مرحله به منطقه مسکونی تبدیل خواهند کرد به طوری که کمپانی‌های مشغول به کار در آنجا طی دو تا ۱۵ سال آینده محل را ترک خواهند کرد. مدیران زمان تقریبی تبدیل کامل منطقه صنعتی به شهرکی مدرن را حدود ۲۰ سال تخمین زده‌اند و این فرصت مناسبی است تا معماران برگزیده تغییرات بیشتری را در منطقه اعمال کنند.

تمام معماران علاقمند به طراحی منطقه مدرن جدید لاختی از پانزدهم دسامبر می‌توانند برای شرکت در رقابت ثبت نام کنند. طرح‌های پیشنهادی این افراد به صورت آنلاین در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد و این افراد باید در مورد هر طرح نظر خود را ارائه دهند. از طرح برگزیده به صورت رسمی در مارس ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود و از آن زمان، معماران منتخب فعالیت خود را برای تبدیل منطقه صنعتی به نوع مدرن آغاز خواهند کرد.