آغاز ثبت‌نام "رویداد شهر هوشمند" در ارومیه

ثبت‌نام بیست و هفتمین رویداد شتاب آذربایجان (روشا) با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی و سازمان همیاری شهرداری و با محوریت شهر هوشمند در ارومیه تا ٢٠ آذر ادامه دارد.

علی‌محمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب و کار الکترونیک، گسترش خدمات هوشمند شهری، به کارگیری و استفاده از هوش مصنوعی، مدل سازی و تحلیل داده‌های شهری، عمران، معماری و شهرسازی، بازرگانی، تجارت و کشاورزی و سایر ایده‌های خلاقانه در ارتقا و هوشمندسازی شهری از محورهای شرکت در این رویداد است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به سایت پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی افزود: ایجاد شبکه استارت‌آپ در آذربایجان‌غربی با عنوان رویداد شتاب آذربایجان / روشا / از اسفند سال ۱۳۹۵ آغاز و در سال ۱۳۹۶ نخستین دوره آن برگزار شد. منظور از واژه شتاب در این رویداد شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برتر بوده و هدف از اجرای این برنامه‌ها توجه به ایده پردازی است.

وی با اشاره به اهداف پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: افزایش شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت‌های صنعتی استان، کاهش وابستگی طرح‌ها و ایده‌ها به بودجه‌های دولتی، کمک به افزایش رشد و توسعه دانش بنیان و استفاده از موقعیت مناسب استان به جهت همسایگی با سه کشور خارجی در جذب سرمایه‌گذار خارجی از مهمترین اهداف این سازمان است.

به گزارش‌ ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.