نوسازی ماشین‌آلات سازمان خدمات موتوری اصفهان

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان گفت: با تامین بودجه مورد نیاز به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و حمایت شهردار اصفهان، تعداد ۱۰ دستگاه خودرو زباله‌کش، دو دستگاه بیل بکهو و یک دستگاه ۱۰ چرخ برای نصب جرثقیل، خریداری و به تجهیزات این سازمان اضافه شده است.

به گزارش ایمنا، حسن نظام زاده اظهار کرد: این سازمان با ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات متنوع به پروژه‌های عمرانی شهر کمک می‌کند. سازمان خدمات موتوری مجهز به ماشین آلاتی همچون کمپرسی، لودر، گریدر، بیل مکانیکی و جرثقیل است که این تجهیزات به مناطق ۱۵ گانه شهر برای انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی بنا به درخواست مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری اعزام می‌شود.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال‌جاری ۸۳ هزار بار نخاله توسط ماشین‌آلات این سازمان از سطح شهر حمل و به گردنه زینل منتقل شده که بی‌شک این آمار تا پایان سال افزایش خواهد یافت. حمل مصالح، حمل کود برای فضای سبز، جمع‌آوری نخاله، آبیاری فضای سبز با استفاده از تانکرهای موجود از دیگر خدماتی است که سازمان ارائه می‌کند.

نظام‌زاده با بیان اینکه در شرایط بحران نیز برخی وظایف بر عهده سازمان خدمات موتوری است، گفت: در صورت آبگرفتگی معابر، حریق یا تصادف، به نسبت ابعاد حادثه، ماشین آلات اعزام می‌شود؛ به عنوان مثال در صورت واژگونی خودروها براثر حادثه یا در مواقع بارندگی، جرثقیل‌های سازمان برای امدادرسانی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در صورت نیاز چهار جرثقیل موجود سازمان خدمات موتوری در اختیار پلیس راهور قرار می‌گیرد تا از این امکانات استفاده شود؛ همچنین در صورت وقوع حریق گسترده، پشتیبان سازمان آتش نشانی هستیم تا با استفاده از ماشین‌آلات سنگین از جمله لودر و بیل مکانیکی معابر را باز کرده و به وسیله تانکرهای آب، به ماشین آلات آتش نشانی آبرسانی شود.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۲۶۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در اختیار این سازمان است، افزود: این سازمان ۱۱۰ دستگاه خودرو برای انجام فعالیت‌های عمرانی و ۱۵۰ دستگاه خودرو برای خدمات‌رسانی به شهر در حوزه‌های مختلف در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: به طور متوسط میانگین سنی ماشین آلات عمرانی این سازمان ۲۶ سال و ماشین آلات خدماتی ۱۵ سال است که برای به‌روزرسانی این امکانات اقدامات لازم شده است. با تأمین بودجه مورد نیاز به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و حمایت شهردار اصفهان، تعداد ۱۰ دستگاه خودرو زباله‌کش، دو دستگاه بیل بکهو و یک دستگاه ۱۰ چرخ برای نصب جرثقیل، خریداری و به تجهیزات این سازمان اضافه شده است

وی خاطرنشان کرد: امسال تعدادی دستگاه جاروب خیابانی خریداری می‌شود و دستگاه‌های جاروب موجود را به‌روزرسانی خواهیم کرد.