بازگشایی مراکز تفریحی و خدماتی در چک

مقامات رسمی کرنو، کلانشهری در جمهوری چک از پایان قرنطینه‌های کرونایی در بسیاری از بخش‌های خدماتی و رفاهی نظیر رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز ورزشی و استخرهای سراسر شهر خبر داده‌اند.


به گزارش ایمنا، شهروندان اهل کرنو می‌توانند از روز دوشنبه با در دست داشتن گواهی مبنی بر دریافت واکسن یا تست منفی کرونا در رستوران‌ها، کافه‌ها، تفریح‌گاه‌ها و حتی استخرهای شنا حضور پیدا کنند و از خدمات آنجا بهره‌مند شوند. علاوه بر این، قوانین جدیدی برای کارکنان و خدمه این مراکز اعمال خواهد شد مبنی بر اینکه همگی موظفند از تجهیزات ایمنی شخصی استفاده کنند و به رعایت فاصله حداقل یک متر و ۵۰ سانتیمتری با سایرین بپردازند.

مراجعه‌کنندگان به مراکز تفریحی و خدماتی نیز باید از ماسک استفاده کنند و تنها در هنگام خوردن و نوشیدن، آن هم مشروط بر رعایت فاصله اجتماعی با دیگران، مجاز به برداشتن ماسک خود خواهند بود. افرادی که قصد ورود به استخرهای شنا را دارند نیز از قانون اجبار ماسک مستثنی هستند، اما به محض خروج از آب باید ماسک خود را مورد استفاده قرار دهند.

 البته قوانین اعمال شده در همه شرایط یکسان نخواهد بود؛ به عنوان مثال، مشتریان رستوران‌ها و کافه‌ها نیازی به ارائه نتیجه منفی تست کرونا ندارند و تنها به وسیله تب‌سنج‌هایی از سوی صاحبان این مراکز، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

مقامات کرنو از ممنوعیت فعالیت خوانندگان و بازیگران تئاتر خبر داده و ادعا کرده‌اند که تا کنون تصمیم خاصی مبنی بر پایان محدودیت‌ها در این بخش اتخاذ نشده است و شرایط جدید شیوع بیماری کووید -۱۹، تعیین کننده سرنوشت هنرمندان این عرصه‌ها خواهد بود. وزیر بهداشت جمهوری چک علت پایان نیافتن قرنطینه‌های کرونایی در بخش موسیقی زنده و تئاتر را هیجان این هنرها فرض کرده و ادعا کرده که مردم در چنین شرایطی نمی‌توانند فاصله معین از یکدیگر را رعایت کنند.

مراکز ورزشی نیز تنها با ظرفیت ۳۰ درصدی خود مجاز به آغاز فعالیت هستند به این معنی که به ازای هر ۱۵ متر مربع، یک ورزشکار می‌تواند به انجام فعالیت‌های جسمی بپردازد.