امضای تفاهمنامه همکاری میان شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر

به گزارش خبرگزاری شهر، پیروز حناچی شهردار تهران روز گذشته در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر گفت: این تفاهم نامه تمهیدی است برای اتفاقی که هنوز نیفتاده و ما ممکن است در معرض آن باشیم. به هر حال شرایط کشور سخت است و برای مقابله با بحران های احتمالی در شهر نهادهای ذیربط باید به هم کمک کنند و بدون کمک نمی توان بر مشکلات پیروز شد.

حناچی گفت: هلال احمر یکی از جمعیت هایی است که در شرایط بحرانی وظایف مهمی بر عهده دارد؛ ما باید برای زلزله احتمالی آماده باشیم. در تهران شبکه های امدادی و یاری رسان خوبی شکل گرفته است و باید تلاش کنیم این شبکه ها را تقویت کند. شهرداری در این زمنیه تلاش های زیادی کرده است؛ افزایش پد هلیکوپتر به ۱۰۰ نقطه در تهران از جمله این موارد است که می‌تواند منجر به همکاری و کمک هلال احمر و شهرداری به همدیگر در شرایط بحرانی باشد.

در ادامه این مراسم کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تهران شرایط خاصی دارد و هر مشکل و بحرانی که در آن ایجاد شود به کل کشور آسیب می زند.
او به بازدیدهای میدانی از سوله های مدیریت بحران و سایر ساختمان های مربوطه پرداخت و گفت: برآوردهای ما نشان می دهد که امکانات این سوله ها محدود است و نیاز به تکمیل دارد و در مکاتباتی که با رئیس‌جمهور داشتم نیز این نکته را خاطرنشان کردم. سه بالگرد هلال احمر به خاطر نیاز به تعمیرات زمینگیر شده بود که با تعمیرات اساسی به چرخه فعالیت برگشت.

همتی به تلاش هلال احمر برای افزایش خانه‌های هلال اشاره کرد و گفت: خانه های هلال فضاهایی هستند که با همت و مشارکت خیرین تجهیز و راه اندازی می شوند و در راه اندازی آنها از ظرفیت های هر دولت یا محله به مانند مسجد، دهیاری، مدرسه و نظایر آن استفاده می شود. تلاش می شود خانه‌های هلال به ۳ هزار باب در تهران برسد.

در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری میان شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر امضا شد.