پایان مقررات اعمال شده اسپانیا برای مهار کرونا تا چهارم اکتبر

مدیران مادرید، پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا از پایان مقررات اعمال شده بر مردم برای مهار کرونا تا چهارم اکتبر خبر داده و اعلام کرده‌اند استفاده از ماسک تنها محدودیت پایدار تا پایان نهایی کرونا خواهد بود.

به نقل از ایمنا، سرعت توزیع واکسن کرونا و مهار چشمگیر شیوع بیماری در پایتخت اسپانیا، مدیران محلی را به کاهش تدریجی محدودیت‌ها سوق داده است. از دوشنبه، چهارم اکتبر مردم می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در هر مکان یا رویدادی حضور پیدا کنند که البته استفاده از ماسک برای تمام افراد بالای ۱۲ سال اجباری خواهد بود. پس از این مرحله، مادرید نیز به لیست دیگر کلانشهرهای اروپایی اضافه می‌شود که در تلاش برای بازگرداندن شرایط به دوران ماقبل کرونا، مقررات را کاهش می‌دهند.

بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی مقامات ارشد کشور، سیر نزولی انتشار ویروس کرونا طی یک ماه اخیر بسیار رضایت‌بخش بوده و طی یک هفته به ۹. ۲۷ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار شهروند مادریدی رسیده است. علاوه بر این، حدود ۸۷ درصد کل جمعیت شهر دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که با این حساب، ایمنی جمعی در پایتخت اسپانیا حاصل شده است.

در همین راستا، وزیر بهداشت اسپانیا تمام محدودیت‌های ظرفیتی در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را از میان برداشته و از مدیران خواسته است برای بازگردان شرایط به حالت عادی تلاش کنند. البته توصیه‌های بهداشتی در همه مراکز همچنان پابرجا خواهد بود ضمن اینکه تمام افراد حاضر باید از ماسک برای حفظ سلامت خود و سایرین بهره گیرند.

از چهارم اکتبر مدیران تمام رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توانند آزادانه پذیرای مهمانان خود باشند و این در حالی است که هیچ محدودیتی برای ظرفیت افراد حاضر در مکان‌های مذهبی، مراسم تدفین، مراکز تجاری، کتابخانه‌ها، موزه‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر، مراکز فرهنگی و تفریحی یا ورزشی وجود نخواهد داشت.

به طور کلی در قوانین جدید مادرید تنها دو محدودیت ادامه خواهد داشت که مورد اولی، استفاده از ماسک در هر مکان عمومی و تحت هر شرایطی است اما در مورد دوم، مردم اجازه حضور در مهمانی‌های پرجمعیت که رعایت فاصله در آن‌ها امکان‌پذیر نیست را ندارند. البته در مورد اول، شهروندان مادریدی مجاز خواهند بود در حین خوردن و نوشیدن در رستوران‌ها و کافه‌ها ماسک خود را بردارند اما بلافاصله پس از اتمام غذا، دوباره از آن استفاده کنند.