تعطیلی ۱۰ روزه شهر در اختیار شورا نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ستاد ملی کرونا جلسات جدی را برای کنترل شرایط بحرانی کرونا برگزار کرده و بحث را پیش می‌برد. در این میان مواردی هم به شهر تهران مربوط می‌شود که جزء وظایف ما نیست و تعطیل شدن یا نشدن طرح ترافیک یا قرنطینه شهر به تصمیم شورای شهر بستگی ندارد.


به نقل از ایمنا، محسن هاشمی پس از جلسه امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان این که با اشاره به گزارش شهردار تهران در جلسه امروز درباره فعالیت‌ها و مخصوصاً درآمد شهرداری در آخر سال، اظهار کرد: ماه اسفند، ماه بسیار خوبی بوده و درآمدهای به دست آمده از مرز ۹۰ درصد عبور کرده است ولی هنوز همه به حساب ننشسته و عدد دقیق گفته نشده است با این حال در جلسه هم‌اندیشی آینده عدد دقیق اعلام و گزارش بخش بودجه نقدی و غیرنقدی در آخر سال ارائه می‌شود.

وی افزود: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز از فعالیت‌های نوروزی شهرداری و بعضی از مسائل مطرح شده مانند زدن توپ در مجاورت برج آزادی و سوءتفاهم‌ها درباره بخشنامه مربوط به حاجی فیروز گزارش داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: همچنین از فعالیت‌های بسیار زیادی که این معاونت در نوروز ۱۴۰۰ داشت گزارش داده شد؛ مخصوصاً سر زدن به بازماندگان جان‌باختگان کرونایی که تعدادشان به ۱۸ هزار نفر رسید و خانواده‌های زیادی را مشمول می‌شد و لازم بود از آنها دلجویی شود.

وی درباره دستور جلسات دیگر شورا گفت: فوریت لایحه شهرداری تهران برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داده شده بود که تصویب شد.

هاشمی اظهار کرد: حدود ۶۰ گزارش حسابرسی در طول این سال‌ها که از سال ۹۳ مانده بود در شورای شهر آماده شده و الان به سال ۹۴ رسیدیم و تعدادی آماده شده که در دستور گذاشتیم که لازم است سال به سال گزارش حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران در شورا مطرح شود و توصیه‌ها و احکامی که شورای شهر در کمیته بودجه به تصویب رسانده را به سازمان‌ها و شهرداری ابلاغ کنیم. امروز درباره سه گزارش سال ۹۴ سازمان‌های زیباسازی، پسماند و فاوا بحث شد و ابلاغ خواهد شد.

وی درباره احتمال تعطیلی ۱۰ روزه تهران افزود: شرایط بحرانی است، ستاد ملی کرونا جلسات جدی را برگزار کرده و بحث را پیش می‌برد. در این میان مواردی هم به شهر تهران مربوط می‌شود که جزء وظایف ما نیست و تعطیل شدن یا نشدن طرح ترافیک یا قرنطینه شهر به تصمیم شورای شهر بستگی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با این حال کمیته مربوط به موضوع کرونا را فعال کردیم و مسائل را رصد می‌کنیم، مخصوصاً تعداد آماری که از بهشت زهرا می‌گیریم که پیش‌تر به عدد کمتر از ۲۰ رسیدیم و تثبیت شده بود و الان به عدد ۵۰ و نزدیک به ۶۰ رسیدیم.

وی اضافه کرد: دیروز و امروز عدد تقریباً ثابت بود، فکر می‌کنم ۵۳ یا ۵۴ بود لذا اگر این موضوع ادامه یابد باید اطلاعات و ارقام بیاید و ما هم در شورای شهر به بحث می‌گذاریم و نظر خود را اعلام می‌کنیم.