افتتاح اولین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند ارومیه در سال جدید

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: شهرداری ارومیه اولین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند مختص این مجموعه را در سال 1400 تشکیل می دهد و این فضا در اختیار استارت آپ ها و سمن های مرتبط با شرح وظایف این مرکز قرار می گیرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در ویژه برنامه یلدای کارآفرینی با اشاره به ضرورت عبور از کارآفرینی سنتی به سمت کارآفرینی الکترونیکی و در فضای مجازی گفت: در هر کسب و کاری که راه اندازی می شود یک سری سرمایه گذاری باید انجام بگیرد و قطعا ریسک موجود را نیز قبول کرد اما باید خود این حوزه ها به دنبال جریان سازی باشند.

وی افزود: این جریان سازی باید در سطح جامعه باشد و همچنین مهمترین مقوله فرهنگسازی در این باره بسیار مهم بوده و ضروری است جامعه آماده برای این موضوع باشد و هدفمند روی موضوع کارآفرینی کار شود. در خصوص موضوع کارآفرینی حمایت خود را اعلام می کنیم.

اسدپور تصریح کرد: شهرداری ارومیه اولین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند مختص این مجموعه را در سال 1400 تشکیل می دهد که از کسب کارهای دانش بنیان و ایده های نوآور در زمینه فناوری های شهری و شهر هوشمند حمایت خواهد کرد و این فضا در اختیار استارت آپ ها و سمن های مرتبط با شرح وظایف این مرکز قرار می گیرد. شهرداری به دنبال حمایت از کارآفرینی روز و اینترنتی و کسب و کارهای جدید به صورت مادی و معنوی است و همچنین از ایده های نو در این راستا حمایت کامل می کند. در حوزه فناوری اطلاعات از هرگونه سوال، انتقاد، پیشنهاد و مطالبه گری استقبال می کنیم و در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگو هستیم تا بتوانیم به اهداف لازم دست پیدا کنیم.

وی ابراز امیدوای کرد: ان شاء الله بتوانیم از حوزه های سمن ها و استارت آپ ها حمایت جدی بکنیم و استارت آپ ها نیز با ایده های نو و خلاق وارد موضوع شوند تا بتوانیم روزی شاهد باشیم که ارومیه جز شهرهای پیش رو در سطح کشور در فضای استارت آپی بوده و با کمک همدیگر بیشترین کسب و کار را برای جوانان آماده کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص توسعه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری و ضرورت تقویت این حوزه اشاره و در خصوص سامانه شهروندسپاری مناطق شهرداری توضیحاتی ارائه و سایت khedmat.urmia.ir را معرفی کرد.